امضای قرارداد احداث خطوط انتقال برق

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت صادرات تجهیزات و خدمات صنایع آب و برق ایران (صانیر) با بیان اینکه یکی از وزارتخانه ها به جای اینکه رفیق ما باشد رقیب ما شده است، گفت: یک شرکت ۱۰۰ درصد دولتی از زیرمجموعه های یکی از وزارتخانه ها دنبال گرفتن امضاء قرارداد احداث خطوط انتقال در ترکمستان بود.

 

 

ورود یک وزارتخانه برای امضای قرارداد احداث خطوط انتقال برق در ترکمنستان/دولت به جای رفاقت با ما رقابت می کند



بهمن صالحی در نشست خبری بیست و دومین سالگرد آغاز فعالیت شرکت صانیر گفت:دولت به جای اینکه رفیق ما باشد رقیب ما شده است چرا که ظرف چند ماه گذشته یکی از پروژه هایی که شرکت صانیر در ترکمنستان دنبال می کرد تا به امضاء برساند به یک باره دیدیم که یک شرکت 100 درصد دولتی و از زیرمجموعه های یکی از وزارتخانه ها به طرف ترکمنستانی اعلام می کند که به جای شرکت صانیر با ما قرارداد امضاء کنید.




وی با اشاره به اینکه رفتار برخی از دولتمردان برای ایران افتخارآمیز نیست و از شان ایران می کاهد گفت:این یک اصل بدیهی است که سیاست باید از اقتصاد به دور باشد.




مدیرعامل صانیر به مذاکرات 20 میلیارد دلاری این شرکت در 6 ماه گذشته با توجه به مذاکرات موفق برجام اشاره کرد و گفت: با این حال، منازعات منطقه ای هزینه حضور صانیر در پروژه های بین المللی را افزایش داده است.




وی افزود: ناامنی در هر کجای جهان، فرار سرمایه های اقتصادی را به دنبال دارد و سرمایه گذاران ترجیح می دهند همواره در مناطق امن به فعالیت بپردازند.




به گفته وی، امروز بطور نمونه کاهش قیمت جهانی نفت موجب بروز مشکلاتی در فعالیت صانیر در بازار کشور عراق شده است.




صالحی اظهار داشت: کند شدن سرعت اجرای پروژه ها، افزایش هزینه های مالی طرح ها و پروژه ها و اجبار به استفاده از فاینانس و سایر روش های مالی، از جمله این تاثیرات است.




مدیرعامل صانیر با بیان اینکه از سال 1373 تاکنون بیش از دو میلیارد دلار پروژه شامل ارائه خدمات فنی و مهندسی در صنایع برق و انرژی امضا و با بیش از 200 پیمانکار همکاری داشته ایم، گفت: از کشورهای منطقه خاورمیانه، شمال آفریقای آمریکای لاتین و جنوبی، آسیای میانه و حوزه قفقاز مهمترین بازار صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنایع برق است و بر این اساس مذاکرات مشترکی با ترکمنستان و ارمنستان به منظور اجرای یک طرح جدید انتقال برق آغاز شده است.




صالحی با بیان اینکه کسب رتبه نهم در بین 250 شرکت جهان در حوزه احداث خط انتقال برق و پُست های برق و مقام های قابل توجه در بخش خدمات عمومی، این شرکت را به یکی از بزرگترین شرکت های پیمانکاری جهان بدل کرده است اظهار داشت:با افزایش فعالیت‌های تروریست‌های در کشورهای مختلف خاورمیانه همچون عراق، شرکت‌های بزرگ اروپایی به دنبال اجرای طرح‌های برقی شامل خطوط انتقال و نیروگاه‌های برق توسط پیمانکاران ایرانی هستند.




وی خاطرنشان کرد: از این رو شرکت‌های معتبر ایرانی از این فرصت می‌توانند برای همکاری و صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنایع برق و انرژی با مشارکت شرکت‌های بزرگ و معتبر اروپایی و حتی آمریکایی استفاده کنند.




صالحی افزود: شرکت صانیر در دهه نخست فعالیت خود در چارچوب کمیسیون های مشترک و در مناطقی که دولت ایران ارتباط مستقیم داشت، فعالیت می کرد و در 10 سال دوم عمدتا تحت تحریم های مختلف قرار گرفته بود.




وی تصریح کرد: زیرساخت های فعالیت صانیر امروز به مرز بلوغ و نتیجه دهی رسیده و پس از سال ها می تواند نقشی تاثیرگذار در صادرات خدمات فنی و مهندسی به خارج داشته باشد.




به گفته وی، صانیر 18 پروژه در بخش انرژی در کشورهای پاکستان، افغانستان، ارمنستان، عراق، سوریه، کردستان عراق، اتیوپی، سریلانکا و عمان بیش از 860 میلیون دلار در دست اجرا دارد.

منبع: فارس

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;