امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین «ساتکاب» و «دانشگاه شهید بهشتی»

یادداشت تفاهم فی مابین «شرکت مادر تخصصی ساتکاب» و «دانشگاه شهید بهشتی» در راستای حمایت از تولید داخلی و با هدف توسعه همکاری های آموزشی ، پژوهشی و توسعه فناوری با بهره گیری از ظرفیتهای شرکت های دانش بنیان در حوزه «آب و برق» و نیل به توسعه اقتصادی منعقد شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، تفاهم نامه توسعه همکاری ها، فی مابین “محمد ولی علاءالدینی” «مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساتکاب» و ” سعداله نصیری قیداری” « رئیس دانشگاه شهید بهشتی»، با هدف استفاده بهینه از توانمندی های موجودِ علمی و توسعه همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری با هدف توسعه علمی و اقتصادی در بخش انرژی به ویژه «صنایع آب و برق» در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری جهت تحقق «جهش تولید و توسعه اقتصادی» منعقد شد.
بر اساس این گزارش، «اجرای طرح های پژوهشی مشترک در حوزه «ساخت داخل»، «ارائه مدل ها و راه حل های سرمایه گذاری»، «حمایت از ایجاد و توسعه شرکت های فناور و دانش بنیان و شتاب دهنده»، «حمایت از پایان نامه های تحصیلی»، در حوزه انرژی به ویژه «آب و برق» با استفاده از توانِ علمی اعضای هیات علمی دانشگاه ها و متخصصان حوزه و تجهیزات آزمایشگاهی از جمله مفاد اصلی این تفاهم نامه به شمار می آید.
این گزارش می افزاید؛ بر اساس قرارداد منعقد شده، طرفین متعهد شدند با تشکیل کارگروه هایی، در خصوص مفاد ارائه شده در آن، با اولویت قرار دادن عناوین تحقیقاتی پیشنهادی مرتبط، با ایجاد واحد تخصصی آب و برق و انرژی در پارک علم و فناوری دانشگاه و دعوت از محققان و کارشناسانِ حوزه و حضور در سمینارها و نشست های مختلفِ مربوط با این موضوع، از فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه یادشده، با هدف حمایت از ساخت داخل و توسعه اقتصادی در این زمینه به شکل عملی حمایت به عمل آورند.
همچنین مقرر گشت، با ایجاد کارگروهی مشترک، متشکل از سه نفر از متخصصان و مدیران طرفین، نسبت به پی گیری امور و عملیاتی شدن قراردادهای علمی به طور جدی اهتمام لازم ورزیده شود.
لازم به ذکر است؛ شرکت مادر تخصصی ساتکاب، نیز در این تفاهم نامه متعهد شد تا ضمن ارائه اطلاعات و امکانات و منابع لازم مربوط به پروژه های مشترک در حد مقدورات، بر حسن اجرای این تفاهم نامه نظارت مطلوب کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;