امتحان و دیگر هیچ!

روح اله واصف

 

به گزارش تاسیسات نیوز، یادداشتی که مطالعه می کنید سرمقاله شماره 182 هفته نامه تاسیسات نیوز می باشد.


همکاران عزیز سلام و خداقوت


به‌زودی آزمون دومین دوره آموزش سیستم‌های اعلام و اطفاءحریق برای چهار رشته نظام‌مهندسی برگزار خواهد شد. تعداد زیادی از همکاران ما در کلاس‌های مرتبط با آن شرکت کرده‌اند. در دوره قبل نیز بسیاری از همکاران ما در این دوره شرکت کرده بودند و در آزمون آن قبول شده‌اند. تا اینجا با توجه به حجم بالای شرکت‌کنندگان در دوره‌ها پتانسیل خوبی در طراحی ، نظارت و اجرا وجود دارد و می‌توان تقریباً مطمئن بود با این حجم ساخت‌وساز در پایتخت کمبود نیروی متخصص وجود ندارد.

 

سؤال اساسی که مطرح است این است که هدف از گذراندن این دوره چه بوده است؟ آیا قصد این است که همکاران ما فقط در دوره‌ها شرکت کنند و آموزش‌های لازم را ببینند؟ شاید برای این منظور راه‌های بهتری هم وجود داشته باشد. می‌توان کلاس‌هایی را اختیاری و با هزینه بالاتر و البته با کیفیت بهتر برگزار کرد و به‌جای آن‌که چند صد نفر را در یکجا گرد آورد، استانداردهای درست آموزشی را اجرا نمود. تعدادی کمتر، با امکان انتخاب اساتید و زمانی طولانی‌تر برای مطالعه و حل پروژه پابه‌پای کلاس.

 

ممکن است هدف، ایجاد اشتغال و واگذار کردن بخشی از مأموریت‌های سازمان آتش‌نشانی باشد. نظارت بر طراحی و اجرا و اموری از این دست و حتی کارشناسی پس از حادثه که نمونه موفقی از آن در بازرسی گاز و بازرسی سیستم آبفا انجام شده است.


اگر چنین است، که ادعا می‌شود چیزی شبیه به این است، پس چرا با گذشت ماه‌ها از پایان دوره قبل هیچ اتفاقی نیفتاده است و هیچ‌کس به سراغ دانش‌آموختگان قبلی نرفته است؟ در این خصوص چه تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان نظام‌مهندسی و آتش‌نشانی منعقدشده است که تاکنون مسکوت مانده است؟

 

با تغییرات اساسی در شهرداری تهران و تغییرات اساسی در سازمان آتش‌نشانی که منجر به تغییر مدیریت آن شده است و حتماً این تغییر در سایر ارکان و بدنه مدیریتی سازمان ادامه خواهد یافت، سازمان نظام‌مهندسی را سیاستی دگر لازم است و البته کمی هوشیاری تا در این تغییر مدیریت در گام اول توافقات قبلی به فراموشی سپرده نشود و در گام دوم امتیازات لازم کسب شود تا روند فعلی اصلاح شود. زیرا به نظر می‌رسد از سه‌نفری که قصد کندن، کاشت درخت و پر کردن چاله را داشته‌اند نفر دوم غایب است و فعلاً می‌کنیم و پر می‌کنیم!


تا بعد!

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;