اقدام جدید وزارت نیرو

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم وزارت نیرو برای تامین تولید برق برنامه های جدیدی ارائه کرده است.

افزایش دوره زمانی قرارداد خرید تضمینی به ۲۰ سال، ایجاد مزیت برای استفاده از فناوری داخلی و تعیین قیمت‌های متناسب با ظرفیت برای انواع نیروگاه های تجدیدپذیر، مهم ترین مزایای مصوبه امسال وزارت نیرو درباره تعرفه خرید تضمینی برق است.
یکی از پیش‌نیازهای اساسی پیشرفت کشور، تامین پایدار انرژی الکتریکی است و مصرف سرانه برق هر کشور از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی به شمار می‌آید. در حال حاضر بیش از 90 درصد برق کشور در نیروگاه¬های حرارتی و با استفاده از سوختهای فسیلی تولید می‌شود اما بسیاری از کشورهای جهان، برق خود را با استفاده از سبد متنوعی از سوخت‌های فسیلی و دیگر منابع اولیه انرژی مانند انرژی برق‌آبی، هسته‌ای و تجدیدپذیر تامین می کنند تا از تامین پایدار برق در بلندمدت اطمینان حاصل کنند. بنابراین ضرورت دارد که نسبت به کاهش وابستگی سبد تولید برق به منابع فسیلی و متنوع کردن آن اقدام شود.
یکی از مهم‌ترین بسترهای تنوع بخشی به سبد تولید برق، استفاده از ‌منابع تجدیدپذیر است که ظرفیت بالایی در کشور برای استفاده از آن‌ها موجود است. بررسی میزان استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در دنیا در سال‌های اخیر، نشان دهنده رشد چشمگیر استفاده از این منابع انرژی برای تولید برق است. براساس آمارهای بین المللی در سال 2014، ظرفیت تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر به 657 هزار مگاوات رسیده است که این میزان حدود 9 برابر ظرفیت کل نیروگاه‌های کشور است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;