اقداماتی برای خدمت رسانی بهتر به مردم

به گزارش تاسیسات نیوز، اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان کهگیلویه و بویراحمد با شهردار یاسوج دیدار کردند.


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این دیدار با تبریک انتصاب مهندس مقدم به سمت شهرداری یاسوج گفت: سازمان نظام مهندسی و شهرداری به لحاظ عملکردی هم راستا و مکمل هستند.

 

مهندس احمدرضا خورشیدی با بیان اینکه با توجه به شناختی که از شهردار محترم یاسوج داریم امیدوار به تغییر و رویکردی مثبت در رویه شهرداری ها هستیم افزود: بر این باور هستیم با حضور مهندس مقدم روند کار شهرداری یاسوج بر پایه رعایت حقوق شهروندی و مهندسی خواهد بود وانتظاری جز این نداریم.

 

تامین حقوق شهروندی و روند امور شهر دو دغدغه جدی نظام مهندسی ساختمان


وی خاطرنشان کرد: از طرف سازمان نظام مهندسی دو دغدغه مهم داریم که یکی مربوط به روند امور شهری در انطباق با مقررات ملی ساختمان و تامین حقوق شهروندیست و دیگری مربوط به حقوق و امورمهندسی است.

 

خورشیدی با انتقاد از رویه سابق اداره شهر یاسوج تصریح کرد: به لزوم تمکین ورعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان و قانون نظام مهندس از سوی همه سازندگان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:شهرداریها،مراجع صدور پروانه ساخت، سازندگان،کارفرمایان دستگاههای اجرایی،متولیان صنعت ساختمان و مهندسان همه ملزم به رعایت قوانین و مقررات ملی ساختمان هستند ومباحث مقررات ملی ساختمان به عنوان اصول حاکم بر ساخت و ساز لازم الاجرا میباشد.

 

عوارض تکان دهنده ساخت و سازهای غیر مجاز بر امنیت مردم استان


احمدرضا خورشیدی با بیان مواردی تکان دهنده از عواقب ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: در همایش پدافند غیرعامل به صراحت اعلام کردم که متاسفانه در بسیاری موارد شاهد هستیم که نه تنها پناهگاه امنی نساخته ونداریم که قطعا با همت و حضور استاندار محترم استان،شهردار محترم و اعضای محترم شورای شهر و دیگر متولیان ومدیران محترم شهری در اصلاح روند مدیریت شهری شاهد تحولاتی خواهیم بود.

 

وی با اشاره به تراکم و فرهنگ شهری یاسوج خطاب به شهردار گفت: خواهشمندیم با روحیه خدمتگذاری که از حضرتعالی سراغ داریم نسبت به این موضوعات حساسیت نشان دهید و انتظار جامعه مهندسی تغییر این رویه است.

 

تعامل شهرداری و نظام مهندسی ساختمان، بهترین راه خدمات رسانی حداکثری به مردم

 

خورشیدی با بیان اینکه با صداقت و تعامل می توانیم در کنار هم کار کنیم، افزود: سیکل گردشگار مراحل صدور پروانه تا اخذ پایان کار تنظیم شود و مراحل قانونی اجرا شود.

 

وی در پایان سخنانش با ابراز امیدواری نسبت به تداوم جلسات مشترک، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگی از جامعه مهندسی استان آمادگی تمام وکامل خود را برای همکاری و همراهی با شهردای و شورای شهر یاسوج اعلام می دارد.

 

دکتر عمران کهزادی، عضو هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز در این نشست به طرح مباحث و دغدغه های شهرسازی پرداخت.

 

وی عنوان کرد: هدف ما از این نشست رساندن پیام جامعه مهندسی با این مضمون است که به عنوان بازوی کنترلی و نظارتی حضور داریم در کنار مجموعه شهرداری هستیم.

 

کهزادی با بیان اینکه همه می دانیم شهر یاسوج بیمار است و بافت ساختاری ایراد دارد، اضافه کرد: متاسفانه در مقوله شهرسازی و معماری شاهد ضعف های بسیاری هستیم.

 

وی با تاکید بر سرلوحه قرار دادن قانون و همچنین بهره گیری از دانش فنی، ابراز امیدواری کرد: با استفاده از تجارب عملی و دانش علمی می توان جایگاه سکونت شهر یاسوج را که عنوان پایتخت طبیعت را یدک می کشد بالا برد و مجموعه های فعلی نظام مهندسی و شهرداری با همکاری و تعامل این ظرفیت را دارند.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;