افشاگری آتش نشانی از ناایمنی یک سوم بافت مرکزی شهر

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران از بیمه مرکزی و وزارت اقتصاد تقاضا کرد که ضوابط بیمه ساختمان‌های مسکونی را تدوین و ابلاغ کنند.
به گزارش تاسیسات نیوز، قدرت الله محمدی بااشاره به تشییع پیکر آتش نشان شهید رضا دارابی که در حادثه آتش‌سوزی ساختمان بهار  به شهادت رسید، درمورد ساختمان‌های ناایمن گفت: ما درمورد چهار پنج منطقه از مناطق شهرداری که بافت‌های قدیمی و مرکزی شهر تهران را تشکیل می‌دهد به شدت مشکل داریم.
وی با انتقاد از اینکه همه این ساختمان‌ها از انبار تشکیل شدند افزود: حدود یک سوم از بافت مرکزی شهر از انبارها و کارگاه‌ها و تولیدی‌هایی تشکیل شده که هیچ یک از مسائل ایمنی را رعایت نمی‌کنند.
محمدی تصریح کرد: در شرایطی که یک نهاد حاکمیتی به ناایمن بودن یک ساختمان رأی می‌دهد اما جالب است بیمه‌هایی که زیر نظر دولت هستند این ساختمان‌ها را بیمه می‌کنند درصورتی که این یک تناقض و ضعف قانونی است و اگر ساختمانی ایمنی نداشته باشد شرکت‌ها و سازمان‌های بیمه گر نباید آن‌ها را بیمه کنند.
وی افزود: اگر ساختمان ۱۵۳ که دچار حریق شد و بیش از ۲۰۰ نفر از آتش نشانان ۱۲ ساعت درگیر عملیات بودند سیستم اعلام حریق داشت قطعاً این اتفاق نمی‌افتاد. متأسفانه شهید دارابی در میان دود و شعله از چاهک آسانسور سقوط کرد و دلیلش هم بی دقتی مالک بود که برای چاهک آسانسور در نگذاشته بود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران بزرگ با تأکید بر اینکه سازمان‌های بیمه گر باید شرط بیمه کردن این ساختمان‌ها را دریافت تأییدیه آتش نشانی لحاظ کنند گفت: ۶۱ شهید آتش نشانی بهترین سند همین بی دقتی‌ها و جدی نگرفتن ایمنی و عدم همکاری سازمان‌های بیمه گر با آتش نشانی است.
محمدی در خاتمه سخنانش در یک برنامه رادیویی از بیمه مرکزی و وزارت اقتصاد تقاضا کرد که ضوابط بیمه ساختمان‌های مسکونی را تدوین و ابلاغ کنند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;