افزایش کشته شدن کارگران ساختمانی ناشی از حوادث

شرایط خاص محیطی و کم توجهی برخی سازندگان به مباحث ایمنی در صنعت ساختمان سبب شده تا حوادث محیط کار این صنف در گلستان بالا باشد که برای کاهش آن باید نظارت ها تقویت شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، وقوع حوادث منجر به جرح و یا فوت در محیط کار در هر صنعت، حرفه و شغلی محتمل است که این رویه در برخی از صنوف و حرفه‌ها به سبب شرایط خاص محیط کاری، احتمال وقوع و ریسک بالاتری دارد و «صنعت ساختمان» یکی از این صنوف پرریسک محسوب می‌شود.
شرایط فیزیکی خاص این صنعت مانند بکارگیری اجسام سخت و سنگین مانند انواع بلوک، ایتال، آجر و انواع قطعات فلزی، محیط کاری مرتفع در ساختمان‌های چند طبقه، بکارگیری انواع دستگاه‌های برش برقی، حضور کارگران روزمزد ناآشنا به خطرات، ورود برخی سازندگان غیر متخصص و غریبه با مباحث ایمنی، گستردگی کارگاه‌های ساختمانی و سختی نظارت بر عملکرد تک تک واحدها و ده‌ها موارد دیگر سبب شده که وقوع حوادث در محیط‌های مرتبط با صنعت ساختمان نسبت به سایر صنایع آمار بیشتری را به خود اختصاص دهد.
هر چند به سبب شرایط خاص محیطی در کارگاه‌های ساختمانی نمی‌توان این حوادث، مجروحیت‌ها و احیاناً فوت را به صفر رساند اما می‌توان با بهره گیری از نظارت‌های بیشتر و سرمایه گذاری در بخش فرهنگ سازی آمار وقوع این حوادث را کاهش داد.
براساس آمارهای رسمی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گلستان در سال گذشته ۱۳ کارگر ساختمانی در محیط کار جان باخته و حدود ۹۰ نفر هم مجروح شدند که درصد بالایی از مجموع حوادث محیط کار در گلستان را به خود اختصاص داده‌اند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;