افزایش قیمت بنزین در راه است؟

شواهد نشان میدهد که مذاکرات وین در حال رسیدن به نتایجی است که بالاخره در در این ماه یا ماه های آینده میتوان انتظار داشت نتایج روشنی از آن نهایی میشود.
به گزارش تاسیسات نیوز، مذاکرات برجامی وین این روزها با حساسیت ها دنبال میشود و به نظر میرسد در ماه های آینده نتایج روشنی از آن مشخص شود.
علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی گفته است: در دی ماه ۳۹ هزار میلیارد تومان سپرده‌های بخش دولتی در بانک مرکزی افزایش پیدا کرد. بنابراین با بررسی ترکیب اجزای پایه پولی خواهیم دید که در بخش سایر اقلام که اوراق ریپو است افزایش پیدا کرده اما از آن طرف بدهی دولت به بانک مرکزی کاهش پیدا کرده که این امر ناشی از این است که سپرده‌های بانک مرکزی در بخش دولتی افزایش پیدا کرده است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از افزایش حداقل حقوق از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیشنهادی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱، به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خبر داد. به گفته محمدرضا میرتاج الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، هنوز برای نرخ خوراک پتروشیمی ها تصمیمی مجلس نگرفته است. تغییرات نرخ گاز پتروشیمی‌ها از ۱۰۰ درصد نرخ خوراک به ۴۰ درصد که در این مورد منتظر نامه دولت هستیم. همچنین مالک شریعتی نیاسر؛ عضو کمیسیون انرژی مجلس گفته است: قیمت بنزین در لایحه بودجه سال آینده به قیمت امسال پیشنهاد شده است از همین رو بنزین سهمیه‌ای یک هزار و ۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز ۳ هزار تومان خواهد بود.
در روزهای اخیر تنها ۲۵ درصد از نیاز گاز طبیعی واحدهای نیروگاهی به آن‌ها تحویل شده است، در حالی که میزان مصرف گاز طبیعی در خانه‌ها به منظور گرمایش به ۶۹۲ میلیون متر مکعب رسیده است.  بر اساس این اطلاعات، در حال حاضر ۷۰ درصد از ذخایر سوخت مایع نیروگاه‌های کشور از جمله گازوئیل و نفت کوره خالی شده است و تنها ۳۰ درصد از این مخازن قابلیت استفاده در نیروگاه‌های کشور را دارا است. بر این اساس روند تامین سوخت مایع نیز در روزهای پایانی دی‌ماه و ابتدای بهمن ماه سال ۱۴۰۰ با کاهش ۴۰ درصدی مواجه شده و از ۳۹ میلیون متر مکعب به ۲۴ میلیون متر مکعب رسیده است
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از ابلاغ تسهیلات ۸ هزار واحد تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: تسهیلات تا ۳۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹.۵ درصد پرداخت می‌شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;