افزایش بهره وری انرژی در ساختمان ها-2

به گزارش تاسیسات نیوز، بخش دوم مقاله افزایش بهره وری انرژی در ساختمان ها را میخوانید.

 

 

 

به طور کلی، رویکرد جامع بدین معناست که بهره وری انرژی به عنوان مجموع انرژی که برای گرمایش، سرمایش، روشنایی، تهویه، آب گرم خانگی و در برخی موارد وسایل خانگی صرف می شود، مورد ارزیابی قرار گیرد.





مجموعه استانداردهای ISO 52000 به طور خاص چه فایده ای برای قانونگذاران/ مقامات دولتی دارد؟

 

 

یکی از اهداف این مجموعه استاندارد، کاربردپذیری آن ها در قوانین و مقررات و در برخی موارد اجباری کردن آن ها می باشد. این امر منجر به تدوین مجموعه روش های اجرایی نظام مند، شفاف، جامع و به دور از ابهام شده است.

 

 

 

علاوه بر این، تفاوت در اقلیم، فرهنگ و سنت های ساخت و ساز ملی و منطقه ای و همین طور چارچوب های قانونی در نظر گرفته می شوند. گزینه های مختلفی برای روش های اجرایی، داده های ورودی و شرایط مرزی ارائه می شود. برای هر گزینه، قالب مشخصی وجود دارد که می توان مطابق آن ارزیابی انطباق انرژی را برای هر موقعیتی به طور ویژه تعریف کرد. همچنین مجموعه پیش فرضی از گزینه ها پیشنهاد می شود.





در آخر، ساختار ماژولاری که در این استانداردها تعیین شده است، فرصت ها را برای اجرای گام به گام در سطوح ملی و منطقه ای به حداکثر می رساند. ممکن است لازم باشد حدود عملی و اولویت های خط مشی در هر مورد به طور خاص مشخص شود. در نظر گرفتن روش های اجرایی و روندهای درست فعلی، حداقل در زمان گذار، شامل این موضوع می شود.




مجموعه استانداردهای ISO 52000 با همکاری تنگاتنگ کمیته استانداردسازی اروپا (CEN) و دیگر سازمان های استاندارد (مانند ASHRAE) تدوین شده است. این استانداردها در اروپا با هدف حمایت از اجرای ملی راهنمای بهره وری انرژی در ساختمان ها تدوین می شود.




گام بعدی برای کارگروه مشترکی که مسئولیت هماهنگی آن را بر عهده دارید چیست؟ به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی در آینده، چه استانداردهای دیگری باید تدوین شوند؟

 

 

ستون مجموعه استانداردهای ISO 52000 استاندارد فراگیری است که هم اکنون در دست تدوین می باشد. یکی از گام های بعدی، تهیه استانداردهایی است که مانند پلی خلاء میان اطلاعات درباره یک محصول مجزا و سیستم های واقعی بهره وری انرژی را پر می کند. این عامل در حال حاضر در رویکرد جامع یا نظام مند ما وجود ندارد. خوشبختانه، انتظار می رود که استانداردهای جدید ساختمانی اروپا که در دست تدوین می باشد، داده های ارزشمندی را ارائه می دهد.



منبع: مجله ایزوفوکوس- شماره 114

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;