اظهارنظر یک سیاستمدار در رابطه با آلودگی

به گزارش تاسیسات نیوز، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی راهکاری را برای مقابله با آلودگی هوا عنوان کرد.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جشنواره علوم پزشکی رازی با اشاره به آلودگی هوای شهرهای بزرگ گفت: یکی از راه‌های آسان مبارزه با آلودگی هوا تبدیل خودروهای بنزینی به برقی است. چه لزومی دارد ۱۸۰-۱۷۰ کیلومتر سرعت بروند؛ ۵۰-۴۰ کیلومتر کافی است.

 

 

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به زندگی رازی پزشک و دانشمند بزرگ مسلمان اشاره کرد و گفت: رازی در عمر کوتاهی که داشت کارهای بزرگی در حد اعجاز انجام داد او می‌خواست زرگر شود اما نشد به سمت کیمیاگری رفت و وقتی چشمش آسیب دید و معجزه پزشکان در شفا دادن بیماران را دید به سمت پزشکی گرایش پیدا کرد.




هاشمی به آلودگی هوا و محیط‌ زیست اشاره کرد و گفت: در این شرایط مردم بیشتر به پزشکان احتیاج دارند و در این شرایط جا دارد که پزشکان نیز اخلاق رازی را که همواره به بینوایان توجه داشت مد نظر قرار دهند.




رفسنجانی افزود: اکنون موتورسیکلت‌های برقی در کشور تولید شده و منتظر تولید انبوه است در حالی که ۲.۵ میلیون موتورسیکلت مزاحم در تهران تردد می‌کند ما می‌توانیم تردد آنها را ممنوع کرده و با برقی جایگزین کنیم.




وی ادامه داد: یکی از راه‌های آسان مبارزه با آلودگی هوا تبدیل خودروهای بنزینی به برقی است چه لزومی دارد ۱۷۰-۱۸۰ کیلومتر سرعت بروند ۴۰-۵۰ کیلومتر کافی است و این خودروها هیچ خرجی برای کشور ندارند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;