تعهدپذیری اصلی ترین چالش صنعت برق است

یک کارشناس حوزه انرژی گفت:مهم‌ترین چالش صنعت برق تعهد پذیری و پاسخگویی مسئولان است. طرح‌های توسعه انرژی‌های تجدید پذیر نیاز به یک اراده جدی دارد تا بخش عمده‌ای از نیاز‌های برق کشور را تامین کند، ولی مسئولان به جای تهیه زیر ساخت‌های اساسی در این حوزه، با تغییر ساعات ادارات فقط موجب زحمت و مشکل مردم می‌شوند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، جواد نوفرستی کارشناس حوزه انرژی گفت: مهم‌ترین چالش صنعت برق تعهد پذیری و پاسخگویی مسئولان است. طرح‌های توسعه انرژی‌های تجدید پذیر نیاز به یک اراده جدی دارد تا بخش عمده‌ای از نیاز‌های برق کشور را تامین کند، ولی مسئولان به جای تهیه زیر ساخت‌های اساسی در این حوزه، با تغییر ساعات ادارات فقط موجب زحمت و مشکل مردم می‌شوند.
این کارشناس حوزه انرژی گفت: توسعه صنعت برق نیاز به مدیریت جدی دارد و با تغییر ساعات ادارات درست نمی‌شود. وی با اشاره به روند تولید برق در ایران افزود: عمده تولیدات برق ما از راه سوخت‌های فسیلی تامین می‌شود که آلودگی هوا و راندمان پایین را به همراه دارد.
وی صنعت برق کشور را بصورت عملی ورشکسته خواند و گفت: برای تولید برق ۷۰ در صد از سوخت در نیروگاه‌ها به هدر می‌رود و با توجه به قیمت پایین سوخت اختصاصی به نیروگاه ها، اتلاف سرمایه ملی در این حوزه فروان است و اگر همین گاز را به کشور‌های دیگر صادر کنیم ۴۴۰ برابر سود می‌کنیم.
جواد نوفرستی وضعیت نیروگاه‌های برق آبی را بهتر از نیروگاه‌های سوختی دانست و گفت: با بارندگی‌های امسال و پر شدن سد‌ها پیش بینی می‌شود که وضعیت خاموشی‌های امسال به مراتب بهتر از سال‌های گذشته باشد، ولی در حوزه مصرف بهینه، ارتقاء نیروگاه‌ها و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر هیچ راهکار عملی و جدی صورت نگرفته است.
وی یکی از راهکار‌های ایجاد صرفه جویی را تعرفه‌های مشوقی برای مصرف کنندگان دانست و گفت: بهترین مشوق تغییر ندادن تعرفه کم مصرف‌ها می‌باشد. ۲۰ درصد از مصرف کنندگان ما در ساعات پیک مصرف ۵۲ درصد برق را مصرف می نماید و دولت برقی را که با هزینه ۸۰۰ تومانی خریداری کرده، به مشترکین به قیمت ۲۱۱ تومان می‌فروشد.
وی ادامه داد: اگر مصرف کنندگان در شرایط اقلیمی معتدل زیر ۳۰۰ کیلو وات ساعت برق مصرف کنند تعرفه پرداختی هیچ تغییر نکند و اگر بالاتر از این میزان مصرف کنند هزینه واقعی را بپردازند، مسلما مدیریت مصرف بهتر صورت خواهد گرفت.
منبع برق نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;