اصلاح قانون ، اولویت مهم نظام‌مهندسی در سال ۹۹

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی گفت: پیشبرد امور به صورت پروژه محور روش مناسبی برای پیشبرد امور است. یعنی می توان با نیازسنجی مسائل، مدیران پروژه لایقی را برای آنها تعریف و تعیین کرد و درنهایت خروجی مناسبی از آن به دست آورد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی گفت: با گذشت ۲۴ سال از عمر سازمان های نظام مهندسی ساختمان، هنوز تغییراتی در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ایجاد نشده است و این قانون مشکلات زیادی دارد.
بهرنگ دیلمقانی  افزود: قوانین فعلی نیازهای اعضای سازمان های نظام مهندسی را در حوزه های مختلف پوشش نمی دهد و از همین رو نیازمند بازنگری و اصلاح است. بنابراین توجه به اصلاح قانون یکی از اولویت های مهم سازمان نظام مهندسی در سال ۹۹ است.
وی همچنین ادامه داد: با توجه به انتخاب اعضای شورای مرکزی هشتم، شورای مرکزی فعلی را یک شورای مرکزی توانمند و یکدستی می بینم و مخصوصا حضور مهندس خرم به عنوان رییس شورای مرکزی می تواند نویدبخش روزهای خوبی برای آینده سازمان های نظام مهندسی و شورای مرکزی باشد.
دیلمقانی ابراز امیدواری کرد: اعضای شورای مرکزی هشتم بتوانند با همدلی و تعامل، مشکلات کنونی را در چارچوب وظایف قانونی خود مرتفع کنند.
وی یادآور شد: اخیرا در جلسات شورای مرکزی نیز مباحثی درخصوص پیشبرد امور به صورت پروژه محور مطرح شده است که بر مبنای آن مقرر شده تا امور را از حالت کمیسیون و کمیته خارج کرده و مسئولیت هر پروژه ای را به یک فرد واگذار کنند و آن را به سرانجام برسانند.
به گفته این مسئول، این رویکرد می تواند روش مناسبی برای پیشبرد امور باشد. یعنی می توان با نیازسنجی مسائل، مدیران پروژه لایقی را برای آنها تعریف و تعیین کرد و درنهایت خروجی مناسبی از آن به دست آورد.
چهره برتر در دسته «روسای سازمان های نظام مهندسی با بیش از ۱۰ هزار عضو» همچنین در ارزیابی خود از جشنواره چهره سال گفت: به طور کلی جشنواره چهره سال اقدام ارزنده ای است که آغاز شده، اما به نظر می رسد که در ادامه کار باید بهبود پیدا کند.
وی تاکید کرد: به این معنا که جامعه هدف این جشنواره تغییر کند و در فرآیند رای گیری، محدودیت هایی اعمال شود. چرا که در جشنواره امسال جامعه هدف بسیار گسترده بود و جامعه هدف باید در رای گیری تفکیک شود. این در حالی است که اگر فردی در حوزه عمرانی فعالیت خاصی انجام نداده است، طبیعتا رای دادن وی برای انتخاب چهره برتر در حوزه عمرانی صحیح نیست و نمی تواند انتخاب مناسبی داشته باشد.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;