اصلاح الگوی مصرف هدف اصلی برق امید است

 وزیر نیرو گفت: هدف اصلی طرح برق امید، اصلاح روش مصرف است که این اصلاح بر سایر بخش‌ها اثر مستقیم خواهد داشت.
به گزارش تاسیسات نیوز،  «رضا اردکانیان» روز سه شنبه در حاشیه در آیین بهره‌برداری از طرح هوشمندسازی مرکز اتفاقات (هما) و جایگزینی کامل شبکه هوایی پایتخت با کابل خودنگهدار در محل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، افزود: طرح برق امید هم مثل هر طرح دیگری در ابتدای راه خود می‌تواند با برداشت‌های متفاوتی همراه باشد، اما در طول مسیر ابعاد واقعی خود را نشان خواهد داد.
وی ادامه داد: هدف اصلی طرح برق امید،  اصلاح مصرف است، در این طرح در ابعاد مختلف، وضعیت مصرف انرژی به سمت بهتر شدن سوق داده می‌شود؛  برای بهتر شدن باید به همه بخش‌ها پرداخته شود که یکی از این بخش ها، بخش خانگی است.
اردکانیان خاطرنشان ساخت: اما از آنجا که همه بخش‌های دیگر نیز روز خود را از خانه شروع می‌کنند، بنابراین هر اصلاحی در مصرف آب و برق در واحد خانواده صورت گیرد می‌توان انتظار داشت سایر بخش‌ها هم از این اصلاح تاثیر بگیرند.
وزیر نیرو گفت: برخی خانواده ها مشترکان پر مصرف هستند، آنها مشترکانی هستند که شاید از نظر تعداد نصف مشترکان کم مصرف باشند اما مصرف شان چیزی بیش از ۶ برابر مشترکان کم مصرف است، بنابراین تلاش براین است مشترکان پر مصرف تشویق شوند تا به جمع مشترکان خوش مصرف ها بپیوندند و هم مشترکان کم مصرف تشویق شوند تا در همین سطح بمانند.
وی افزود: هدف اصلی برق امید، این است و از ابتدای آبان اعمال می شود و براساس عملکرد مشترکان خانگی ۸.۴ میلیون مشترک از ۲۹ میلیون مشترک جزو کم مصرف ها هستند و اگر در همین حد بمانند قبض آنها صفر خواهد بود.
اردکانیان ادامه داد: اثر این طرح آن است که وقتی بتوان مصرف خانگی را که هدف این طرح است به نوعی به سمت اصلاح پیش برد یعنی در تابستان که ۲۴ هزار مگاوات از ظرفیت نیروگاه‌ها باید صرف دستگاه‌های سرمایشی شود و رقم قابل ملاحظه‌ای هم در بخش خانگی است اصلاح شود ما را بی نیاز از یک سرمایه گذاری سنگین می کند.
وی ادامه داد: امسال در پویش #هر هفته_ الف_ ب_  ایران تاکنون ۱۱۹ پروژه با سرمایه گذاری بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان مطابق برنامه به بهره برداری رسیده است و این پروژه ها هم در بحث‌های زیرساختی مانند احداث سدها که هدف‌شان هم کنترل سیلاب و هم تامین آب برای کشاورزی و شرب و صنعت است.
اردکانیان افزود: بهره برداری از تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب نقش مهمی در تامین آب و کاهش آلودگی هادارند،  شبکه های آبیاری و زهکشی نیز برای کمک به امنیت غذایی است.
وزیر نیرو گفت: اینکه دولت اعلام می کند که تولید محصول غذایی از حدود ۹۵ میلیون تن در سال در آغاز کار دولت به بیش از ۱۲۵ میلیون تن در سال رسیده یکی از علتهایش این است که ما هم آب تنظیم شده به میزان مناسب برای کشاورزی داریم و هم شبکه های آبیاری و زهکشی داریم که می توانیم با کیفیت بهتر و راندمان بالاتر برداشت داشته باشیم.
وی در ادامه در باره آخرین وضعیت اجرای تفاهم‌نامه برقی بین  ایران و عراق  گفت: یک بخش این تفاهم نامه اجرایی شده و دو بخش دیگر نیز از سمت ایران آماده انجام است.
اردکانیان افزود: بخش نخست آن که مربوط به سنکرون شبکه برق ایران و عراق بود در موعد مقرر (۱ نوامبر ۲۰۱۹) انجام شد و دو بخش دیگر که شامل بخش نیروگاهی و نوسازی تجهیزات و کاهش تلفات شبکه برق عراق می‌شود نیز از سمت ما آماده انجام است و منتظر طرف عراقی هستیم تا اجازه لازم داده شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;