اشتراک آب به شکل موقت قطع می شود

 مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: مشترکان بد مصرف آب در صورت رعایت نکردن، چند ساعت قطع آب خواهند داشت.
«هاشم امینی»  در نشست خبری در حاشیه دومین روز نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب در پاسخ به ایرنا افزود: برای مشترکان بد مصرف با توجه به کاهش بارش ها در مرحله نخست اخطار داده می شود.
وی ادامه‌داد: پس از آن و در صورت تداوم بد مصرفی، با قطع آب از ۹ صبح تا چهار عصر روبه‌رو خواهند شد.
مدیرعامل آبفای کشور خاطرنشان‌کرد: تلاش بر این است با برنامه های در نظر گرفته شده مشترکان بد مصرف به رعایت الگو هدایت شوند.
امینی بر ضرورت همراهی مردم در رعایت مدیریت مصرف تاکید کرد و گفت: موفقیت برنامه های ما در گرو همکاری خوب مردم است.
وی از رصد و پایش همه شهرهای کشور از ابتدای مهر امسال خبر داد و بیان‌داشت: متناسب با آب در دسترس و حجم بارش ها، ناترازی هر کدام مشخص شده است.
مدیرعامل آبفای کشور اضافه‌کرد: براین اساس، همه طرح های اضطراری تامین آب برای تابستان سال آینده احصا شده است.
امینی افزود: تلاش براین است طرح های تامین آب به سرانجام برسد تا با کم ترین تنش شرایط را پشت سربگذاریم.
تلاش برای ارتقای کیفی پساب
وی به تلاش های انجام شده برای کیفی سازی پساب اشاره کرد و گفت: کیفی سازی پساب سبب خواهد شد آب به دست آمده در اختیار صنعت و فضای سبز شهری قرار گیرد.
۹۹.۹ درصد جمعیت شهری، تحت پوشش شبکه آب
مدیرعامل آبفای کشور افزود: اقدام های انجام شده سبب شده تا اکنون ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری کشور تحت پوشش شبکه آب قرار گیرند.
وی بیان‌داشت: جمعیت تحت پوشش آب روستایی نیز ۸۷ درصد است که تا پایان دولت سیزدهم به ۹۲ درصد خواهد رسید.
مدیر عامل آبفای کشور خاطرنشان کرد: در بخش فاضلاب نیز ۵۴ درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته اند که این میزان در قالب ۲۶۶ تصفیه خانه است.

امینی افزود: اکنون حدود ۱۰۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در دولت سیزدهم در قالب پروژه های آبرسانی در حال اجرای شدن است.

وی گفت: در بخش فاضلاب نیز ۷۱ پروژه در دولت سیزدهم برنامه ریزی شد که ۲۷ پروژه آن تاکنون اجرایی و یا تمام شده است.

مدیرعامل آبفای کشور ادامه داد: در بخش آب شیرین کن سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفرجمعیت کشور مورد توجه قرار گرفته است که تاکنون یک میلیون ۴۰۰ هزار از آن در قالب ۱۰۵ پروژه به مرحله اجرا رسیده است.

امینی تعداد روستاهای آبرسانی شده را ۳۶۴۰ روستا اعلام کرد و درباره پروژه های دردست اجرا در جهاد آبرسانی گفت: تا قبل از روی کار آمدندولت سیزدهم با یک عقب افتادگی تاریخی درآب شهر و روستاها روبرو بودیم که در طول بیش از ۲ سال و نیم گذشته ۸۷ درصد آبرسانی روستایی صورت گرفته است و تلاش می شود تا پایان طرح جهاد آبرسانی این رقم به ۹۲ درصد برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: ۱۶ استان و ۲۸ شهر در شرایط سخت و خاص منابع آبی قرار دارند که فعالیت لازم برای تامین آب آنها در نظر گرفته شده است.

وی درباره طرح جیره‌بندی آب در کشور گفت: همه تلاش وزارت نیرو این است که در پیک مصرف تامین آب شرب را داشته باشد.  سال گذشته چهار استان سیستان و بلوچستان، گلستان، مشهد و تهران با شرایط خاص منابع آبی روبرو بودند که تلاش شد با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، هیچ اختلالی در تامین آب شرب و بهداشت این استان‌ها ایجاد نشد.

مدیرعامل آبفای کشور ادامه داد: امسال نیز برنامه ‌ریزی شده که آب شرب و بهداشت را در ۱۶ استان و ۲۸ شهر که شرایط خاص دارند تامین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هیچ برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب نداریم. ۳۳۹ شهر دارای تنش آبی هستند که این عدد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و ۲۶ استان زیر نرمال، چهار استان نرمال و یک استان فرانرمال است.

امینی درباره آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های آبرسانی ادامه داد: با تامین اعتباری که اخیرا از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شد پروژه‌هاآبرسانی روستایی مجدد شروع شده است.

وی درباره پروژه‌های اضطراری آب هم گفت: ۱۹۸۴ روژه را طراحی کرده‌ایم که به واسطه آنها تاب‌آوری شبکه افزایش یابد که تاکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با اجرای آنها میزان تنش آبی در شهرها کاهش خواهد یافت.

مدیر عامل ابفای کشور به تخصیص ۲۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های آبرسانی شهری اشاره کرد و گفت: برای تامین آب شرب بهداشتی پایدار در قالب ۹۳ پروژه در سطح کشور از طریق حفر و تجهیز ۳۱۹ حلقه چاه به ظرفیت ۶۴۱۶  لیتر در ثانیه و اجرای ۵۴۸ کیلومتر خطوط انتقال صورت گرفته است.

امینی در باره پروزه ها برای ایام دهه فجر امسال ادامه داد: جمع آوری و تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب در قالب ۶۴ پروژه صورت گرفت که عملیات ان شامل اجرای ۴۷ کیلومتر خط انتقال، لوله گذاری شبکه جمع آوری به طول ۵۷۳ کیلومتر است.

وی تعداد روستاهایی را که در ایام دهه فجر امسال به آب پایدار دسترسی پیدا می کنند را ۸۴۳ روستا اعلام کرد.

سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور ضمن تاکید بر ورود کشور به چهارمین سال خشکسالی خاطرنشان کرد: هم در حوزه منابع آب سطحی و هم منابع آب زیرزمینی دارای چالش هستیم و همین امر ضروت بکارگیریانواع تجهیزات و تاسیسات برای مدیریت آب را دوچندان کرده است.

امینی مدیریت آب را جزو مهمترین خدمات کشور به مردم دانست و افزود: از مردم نیز درخواست داریم مدیریت مصرف را مدنظر قرار داده تا بتوانیم کمترین میزان تنش آبی را در سال ۱۴۰۳ داشته باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;