استفاده از گرمای تلف شده برای گرمایش

به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت آمازون با استفاده از انرژی تولیدشده توسط مراکز داده های خود، ساختمان های جدیدش را گرم می کند.

 

 

این فرایند که گرمای هیدرونیک نام دارد، با انتقال گرمای تولیدی توسط دیتاسنترها به شبکه ای از لوله های آب کار می کند که زیر خیابان تا سیستم گرمایش مرکزی آمازون جریان دارند. وقتی همه گرما آزاد شد، آب در طول خیابان به دیتا سنترها بر می گردد؛ چرا که در آنجا ابی که دیگر گرم نیست می تواند به خنک نگه داشتن آنجا کمک کند.

 

 

 

آمازون نه تنها گرمای زیادی برای سه ساختمان مختلف واقع در کمپ خود دارد، بلکه ممکن است مقدار زیادی هم برای به اشتراک گذاشتن داشته باشد. مایک برایان عضو شورای شهر سیاتل می گوید: تصور من این است که گرمای تلف شده از این تاسیسات به قدری زیاد است که می تواند بیش از 3 ساختمان موجود را پشتیبانی کند. من این پروژه را اولین گام به سوی یک سیستم انرژی استانی می دانم.

 

 

این همانند سیستم سرمایش هلسینکی است که از اب سرد دریاچه های زیرزمینی مصنوعی برای خنک کردن ده ها سازه در شهر استفاده می کند. در واقع طرح آمازون میتواند منجر به سیستم مشابهی شود که ساختمان های اضافی و دیتاسنترها به شبکه اضافه شده و قابلیت های گرماش و سرمایش خود را با بقیه سهیم شوند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;