استفاده از سرمای برف برای خنک کردن

به گزارش تاسیسات نیوز، پروژه وایت دیتاسنتر در شمال ژاپن روی توسعه یک مکان تست برای استفاده از سرمایش برف در تابستان و استفاده از گرما در زمستان برای گلخانه ها کار می کند. بقیه سال، دیتاسنتر با سرمایش ورود هوای غیرمستقیم خنک می شود. 






در زمستان شهر بیبای ژاپن بارش برف با ارتفاع بین 8 و 11 متر دارد اما این برف تا تابستان از بین می رود. بعضی از مردم شهر تصمیم گرفتند در روزهای داغ تر تابستان هم برف داشته باشند.

 

 

 

 

 

گروه تحقیق سیستمی ابداع کردند که برف زمستان را در پشته های عظیم جمع کرده و با تراشه هایی از مواد عایق پوشاندند. در تابستان برف به آرامی ذوب و آب سرد برای سیستم های تهویه مطبوع استفاده می شود.

 

 

 

 

پروژه دیتاسنتر وایت از اینجا متولد شد. در سال 2014، سازمان توسعه فناوری صنعتی و انرژی های نو (Nedo) – یک سازمان تحقیق و توسعه دولت ژاپن – یک کمک 5 ساله اعطا کرد تا بررسی کند چطور می توان از برف مناطق شهری برای خنک کردن دیتاسنتر استفاده کرد.

 

 

 

 

در سپتامبر 2015، یک آزمایشگاه تایید صلایت افتتاح شد: یک دیتاسنتر یک طبقه با قاب فولادی به مساحت 110.46 متر مربع و با 20 ردیف سخت افزار. ساختمان مجهز به یک ورودی هوای سرد و یک سیستم سرمایش برف است. یک آزمایشگاه تولید غذا ساخته شد که شامل یک گلخانه 155.52 متر مربع، یک کارخانه گیاه و یک تاسیسات کشت آبی می شود.

 

 

 

 

در نیمه دوم سپتامبر گذشته، یک سیستم مبدل حرارت زیر پشته برف برای خنک کردن دیتاسنتر استفاده شد. سرمایش برف دمای محیط ساختمان را بدون نیاز به سرمایش برقی در دمای محیط نگه می دارد. در فوریه، سیستم سرمایش هوای غیرمستقیم غالب شده و گرمای خروجی برای حفظ دما در ساختمان های کشاورزی استفاده شد. حتی در اواسط زمستان، حداقل دمای 15 درجه با استفاده از گرمای اگزاست شدید حفظ شد.

 

 

 

 

نتایج اولیه پروژه دیتاسنتر وایت امیدبخش است. انتظار می رود دیتاسنتر وایت در مقایسه با دیتاسنترهای توکیو بارهای HVAC بهتری نشان دهد. طبق گزارشات تیم تحقیقات، این میزان حدود 80 درصد کمتر از دیتاسنتر مرسوم و 54 درصد کمتر از چیلرهای سانتریفوژی است.

 

 

 

 

مرکز آزمایش در پارک صنعتی سوراچی در بیبای است و امید است سرمایش برف چندین شرکت برای تاسیس دیتاسنترهای بزرگ تر در محل 94 هکتاری را جذب می کند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;