استفاده از جنگل های سایبری برای پیش بینی اثرات تغییرات آب و هوایی

به گزارش تاسیسات نیوز، با توجه به اینکه رشد و ایجاد جنگل ها صدها سال طول می کشد، ارزیابی اینکه آنها چگونه در بلندمدت تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی قرار می گیرند سخت است.





برای حل این مشکل، محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن با استفاده از مدلی برای پیش بینی تاثیرات آتش سوزی یا خشکسالی ها در آمریکای شمالی، اولین شبیه سازی کامپیوتری جهان از رشد جنگل های واقعی را ایجاد کرده اند. 





شبیه سازی کامپیوتری جدید به دانشمندان اجازه می دهد یک جنگل مجازی در دوره چند هفته ای پرورش دهند. این سیستم که LES نام داد رشد منطقه رویش 100 × 100 متری را شبیه سازی می کند که بعدا برای شبیه سازی کل جنگل ها ارتقا می یابد. این بسیار پیچیده تر از سیستم های قبلی است که سازه های سایبان و سیستم های ریشه ای ظریف هر درخت را شبیه سازی می کردند.





هر برگ برای نور خورشید رقابت می کند، در حالی که زیر زمین مجازی، ریشه های موجودات برای منابع آب رقابت می کنند.

 

 

 

 

به منظور اطمینان از اینکه مدل به درستی جنگل های واقعی را نشان می دهد، محققان از وزارت جنگل داری ایالات متحده و برنامه آنالیز و نیز سایر پایگاه های داده های جنگل داری استفاده می کنند.





آنها با موسسه خدمات جنگل آمریکا برای به پرواز درآوردن هواپیما اطراف جنگل ها کار کردند و برای جمع آوری اطلاعات و ایجاد مدل های سه بعدی برای بررسی رویش و توزیع درخت دقیق تر کار کردند.

 

 

 

 

تیم معتقد است LES میتواند تا حد زیادی درک دقیق ما از چگونگی تاثیر تغییرات آب و هوایی روی جنگل ها و چگونگی تکامل این تغییرات در طول زمان را بهبود بخشد. محققان امیدوارند سیستم به مدیران جنگل ها اجازه تعیین گونه های درختان و نیز عوامل اکولوژیکی را بدهد.

 

 

 

 

این ترس وجود دارد که شرایط خشک تر در اینده مانع رشد جنگل ها در مناطقی مثل واشنگتن شود. این می تواند منجر به افزایش تبدیل شدن جنگل ها به مناطق خشک شود. این مدل می تواند پیش بینی کند آیا جنگل ها در خطر بیابان زایی یا سایر فرایندهای مرتبط با تغییرات آب و هوایی هستند و برای حفظ این سیستم ها چه کاری می توان انجام داد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;