از تاثیر توافقنامه ژنو ‌تا برپایی غرفه عطاری در نمایشگاه ایمنی!

همایش

همایش ملی HSE در آبادان با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، همایش ملی HSE از صبح روز گذشته در آبادان آغاز و تا عصر امروز در دانشکده نفت این شهرستان ادامه دارد.

 

این همایش نکات جالب توجهی را نیز در خود جای داده است.

 

اولین نکته این همایش اصرار مسئولان برگزاری آن به قراردادن عنوان “اولین” همایش ملی HSE است در حالی که به گفته برخی دیگر از مسئولان پیش از این نیز همایش‌هایی در سطح ملی با این موضوع برگزار شده است.

 

البته توجیه مسئولان این همایش برای نخستین بودن آن نیز این است که  تاکنون همایشی که تنها به حوزه ‌HSE (ایمنی، بهداشت و محیط ‌زیست) در بخش بالادستی بپردازد در سطح ملی برگزار نشده است.

 

یکی دیگر از نکات جالب توجه در این همایش عدم حضور مسئولان ارشد وزارت نفت و سازمان محیط‌ زیست کشور و تاثیر توافقنامه ژنو بر آن بوده است.

 

با وجود اطلاع‌رسانی قبلی مبنی بر حضور احتمالی حضور وزیر نفت و قطعی قائم‌مقام وزیر نفت و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور در این همایش گویی توافقنامه ژنو و رفع تحریم‌های صنعت پتروشیمی کشور مسئولان ارشد وزارت نفت و سازمان محیط زیست را به جای آبادان به سمت عسلویه سوق داد و هیچ‌یک از آنها در این همایش دو روزه حضور نیافتند.

 

به گزارش فارس البته عدم حضور این مسئولان با واکنش نماینده مردم آبادان در مجلس نیز مواجه شد و سید حسین دهدشتی با اشاره به عنوان ملی بودن نام این همایش از عدم حضور مسئولان ارشد وزارت نفت گله کرد.

 

یکی دیگر از نکات جالب توجه همایش نیز حضور پرشور دانشجویان دانشکده نفت در برنامه‌ریزی‌ها و کارهای همایش بود به‌گونه‌ای که اکثر فعالیت‌های مربوط به این همایش را دانشجویان این دانشکده بر عهده گرفته بودند.

 

حاشیه جالب دیگر این همایش در نمایشگاه جنبی آن بود که در آن شرکت‌های فعال در حوزه نفت و پتروشیمی آخرین دستاوردهای خود را در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست ارائه کرده بوند.

 

در این بین برخی غرفه‌ها همچون غرفه منطقه آزاد اروند پر از خالی است و تنها به نصب یک بنر خلاصه شده است.

 

اما جالب‌ترین بخش این نمایشگاه که جنبه تخصصی حوزهHSE حضور یک غرفه عطاری در آن است که بیش از تجهیزات ایمنی عرضه شده خودنمایی می‌کند.

 

همایش ملی HSE ( ایمنی، بهداشت و محیط زیست) عصر امروز با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان خواهد داد.

 

 

 

 

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;