از اولین پکیج در بندرعباس تا پروانه‌های ساختمانی در سنندج

راه اندازی اولین پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی در بندرعباس
مدیرعامل آبفای هرمزگان از نصب و راه اندازی اولین دستگاه پکیج تصفیه فاضلاب در بوستان الزهرای بندرعباس خبر داد.
امین قصمی، در این باره گفت: این پکیج براساس تفاهم نامه منعقد شده بین شرکت آب و فاضلاب هرمزگان و شهرداری بندرعباس و با هدف ایجاد منابع آبی جایگزین برای آبیاری فضای سبز شهری و در راستای تحقق مدیریت مصرف آب شرب راه اندازی شد.
وی افزود: اعتبار هزینه شده برای خرید این پکیج تصفیه فاضلاب ۳ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال است.
مدیرعامل آبفای هرمزگان اضافه کرد: برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز این بوستان، بخشی از فاضلاب مسکن مهر و محلات پیرامون بلوار راه آهن جهت تصفیه در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.
قصمی با بیان اینکه ظرفیت آب تولیدی این دستگاه ۵۰ متر مکعب در شبانه روز است، افزود: کیفیت پساب خروجی این دستگاه تصفیه فاضلاب در حد استاندارد آبیاری فضای سبز (استاندارد US EPA) است که مورد تایید سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز می‌باشد.
وی همچنین اضافه کرد: تصفیه فاضلاب در این دستگاه به روش سیستم بیولوژیکی به روش لجن فعال و با استفاده از هوادهی عمقی (MBBR) است. همچنین کاربرد این پکیج تصفیه شامل تصفیه انواع فاضلاب‌های بهداشتی نظیر فاضلاب مجتمع‌ها و ویلاهای مسکونی، ساختمان های اداری، هتل‌ها و مراکز اقامتی، رستوران‌ها، کارخانجات، کارگاه ها، مجتمع‌های تفریحی و… است.
مدیرعامل آبفای استان با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر به کارگیری فاضلاب تصفیه شده استاندارد به عنوان راهکار اجرایی در دسترس، گفت: در حال حاضر با هماهنگی و همکاری شهرداری بندعباس تعداد پنج بوستان پرمصرف مشخص و مطالعات و امکان سنجی نصب پکیج‌های تصفیه فاضلاب خام در این بوستان ها انجام شده است که در صورت تامین اعتبار لازم (ملی یا استانی) نسبت به خرید و راه اندازی این پکیج ها اقدام می‌شود.
وی افزود: کاهش فضای مورد نیاز برای نصب ، قابلیت تصفیه فاضلاب های قابل تجزیه بیولوژیکی با بار آلودگی بالا، کیفیت بهتر پساب خروجی، تولید لجن کمتر و راندمان بالاتر تصفیه فاضلاب در مقایسه با سایر روش های لجن فعال از جمله مزایای پکیج تصفیه فاضلاب MBBR است.
این مقام مسئول در پایان با اشاره به تنش آبی موجود در شهر بندرعباس و ضرورت استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز شهری در راستای کاهش مصرف آب شرب، اظهار داشت: در این راستان آبفای استان طی تفاهم نامه ای نسبت به واگذاری پساب به میزان ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به شهرداری بندرعباس جهت آبیاری فضای سبز شهری اقدام نموده است
۷۰۵ پروانه ساختمانی در سنندج صادر شد
لقمان حیدری اظهار داشت: در این مدت شهرداری منطقه سه با ۲۴۶ پروانه بیشترین و ناحیه منفصل شهری ننله نیز بدون صدور پروانه کمترین تعداد را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: امسال ۴۰ مورد اضافه اشکوب، ۲۹۶ پروانه ساختمانی، ۱۸ مورد تبدیل ساختمانی،۱۰ مورد تجدید پروانه،۱۷۰ فقره تخریب و نوسازی، ۲۳ مورد تعمیرات، ۱۰۵ فقره تغییر نقشه و ۲۸ مورد تمدید پروانه ساختمانی صادر شده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج همچنین با اشاره به صدور چهار هزار و ۸۹۹ گواهی و پاسخ استعلامات در ۹ ماهه امسال گفت: شهرداری منطقه سه با یک هزار و ۷۱۰ فقره و ناحیه منفصل شهری ننله با سه فقره به ترتیب بیشترین و کمترین تعداد گواهی صادره را به خود اختصاص داده اند.
وی با اشاره اهمیت صدور پروانه ساختمانی اظهار داشت: رعایت اصول و آیین نامه های ساخت و ساز، مشاهده کروکی، قانونی بودن فرآیند ساخت و ساز، امکان دریافت وام بانکی، بیمه کردن ساختمان، دریافت انشعابات لازم و رعایت ضوابط شهرداری از مهمترین اهداف صدور پروانه های ساختمانی است.
صدور پروانه ساختمانی، مهمترین وسیله اجرای ضوابط منطقه بندی و تعیین نحوه استفاده از اراضی و ساختمان ها است.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
منبع خبرگزاری موج هرمزگان ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;