ارتقا دانش و مهارت مهندسین ساختمان استمرار داشته باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد بر استمرار ارتقای دانش و مهارت مهندسین ساختمان با آموزش های بروز تاکید کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، علی محمد روستا در سمینار یکروزه گزارش نویسی با رویکرد حقوقی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، نقش قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بر ایمنی ساخت‌ وسازها و اجرای دقیقی آن را در استان بسیار مهم و ضروری دانست.
روستا با اشاره به حوادث طبیعی از جمله زلزله و دوام ساختاری ساختمان ها، ابنیه و پل ها، جادها و دیگر پروژه های عمرانی و اقتصادی اشاره کرد و گفت که رعایت دقیق استانداردها در ساختارها و استمرار در نظارت ها ۲ اصل مهم در کیفیت بخشی است و باید کاملا به آن توجه شود.
وی به تولید واستفاده از مصالح مرغوب، با کیفیت و کنترل لازم در این خصوص اشاره وعنوان کرد که نظام مهندسی جایگاه ویژه و بالایی در کنترل کیفیت ساخت و سازها داشته و در حوزه معاونت عمرانی استانداری از این سازمان که بازوی توانمندی در ساخت و سازها می باشد حمایت می کند.
روستا نظام مهندسی را به رعایت دقیق مقررات فنی و کنترل ساختمان ملزم دانست و اظهار داشتند: نظام مهندسی با توجه به وظایف خطیری که در ساخت و سازها دارد نظارت های لازم را در این زمینه به نحو احسن انجام دهد.
وی عنوان کرد که نظام مهندسی ساختمان جدای از وظایف ذاتی خود بحث آموزش بروز مهندسین ساختمان را بطور جد در دستور کار داشته باشد و آن را یکی از ضرورت ها و اهم وظایف خود بداند.
معاون عمرانی استانداری ادامه داد: البته جهت ارتقاء کیفیت ساخت و سازها هیچ راهی جر آموزش و برگزاری دوره های مختلف وجود نداشته و آموزش دائم و منظم در این راه کمک شایانی به مهندسین خواهد کرد.
وی تصریح کرد در گزارش نویسی که توسط مهندسین تدوین می شود مسائل حقوقی باید به خوبی رعایت شود زیرا این گزارشات مضاف بر مسئولیت حقوقی، مستندات خوبی برای دفاع ار حقوق مهندسین در مواقع ضروری است.
روستا گفت ما جامعه مهندسین و تشکل‌های حرفه‌ای مهندسی مسئولیت حقوقی بالایی در جهت استیفای حقوق ارباب رجوع و سیاست های نهضت ملی مسکن جهت نظارت مستمر بر این‌ پروژه ها داریم که همواره باید این موضوع را مد نظر قرار داده و به آن توجه کنیم.
وی تاکید کرد که در حوزه نظام مهندس و در همه ساختارها تحت هیچ شرایطی نیاید کیفیت فدای موضوع دیگری شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;