ارتقای سیستم های گرمایشی به مجلس رفت!

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی علل عدم اجرای تکالیف قانونی پیرامون جایگزینی سیستم های گرمایشی بازدهی پایین با وسایل گرمایشی استاندارد در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، مصطفعی نخعی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون رئیس سازمان ملی استاندارد، مدیرعامل شرکت ملی گاز، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، رئیس سازمان نظام مهندسی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی حصور یافته و در این نشست تغییرات به وجود آمده در مبحث هفدهم مقررات ملی ساختمان و علل عدم اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی، شورای اقتصاد و شورای عالی امنیت ملی درباره جایگزینی سیستم‌های گرمایشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی در ادامه اظهار کرد: از آنجا که مبحث جایگزینی سیستم‌های گرمایشی به‌عنوان یکی از موضوعات مهم در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مورد تاکید نمایندگان قرار گرفت، پیشنهادات اعضای کمیسیون انرژی در قالب چند مصوبه قابل‌تامل در قانون بودجه گنجانده شد. مشخص کردن بودجه برای جایگزینی سیستم‌های گرمایشی با بازدهی پایین با وسایل گرمایشی استاندارد ازجمله این پیشنهادات بود که به قانون تبدیل شد.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اما علی رغم اینکه چند ماه از سال گذشته است، در عمل اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته است. در نشست امروز کمیسیون پیگیر اجرای قانون و رفع موانع اجرای آن شدیم. در جلسه امروز نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی استاندارد و مسئولان مربوطه دیگر موانع بر سر راه این قانون را بیان کردند که در نهایت مقرر شد یک جمع‌بندی در رابطه با مباحث مطرح شده صورت بگیرد و راهکارهای که ما را سریع‌تر به هدف می رساند در دستور کار قرار گیرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;