ارتقای سومين تصفيه‌خانه فاضلاب شهر مهاجران اراك

به گزارش تاسیسات نیوز، به‌منظور بهبود كمي و كيفي عملكرد و فرآيند تصفيه، سومين تصفيه‌خانه فاضلاب شهر مهاجران ارتقا يافت. آنالويي، معاون بهره‌برداري اين شركت با اعلام خبر فوق افزود: ساخت برکه اختياري شماره 2 و حوضچه تماس کلر، اجراي 150 متر خط انتقال 400 ميلي‌متر آزبست سيمان براي انتقال پساب به مسيل مجاور تصفيه‌خانه و در مدار بهره‌برداري قرار گرفتن تصفيه‌خانه فاضلاب از اقداماتي است كه به این منظور انجام شده است.





وي اعتبار هزينه شده براي اجراي اين طرح را 3 ميليارد ريال اعلام کرد و افزود: سومين تصفيه‌خانه فاضلاب اين شهر با فرآيند تصفيه بركه تثبيت و ظرفيت تصفيه 1600 مترمكعب فاضلاب در شبانه‌روز از سال 1390 در مدار بهره‌برداري قرار گرفته و اكنون طرح ارتقای آن به صورت آزمايشي وارد مدار بهره‌برداري شد.





شهر مهاجران اکنون 3 باب تصفيه‌خانه فاضلاب در مدار بهره‌برداري دارد كه تصفيه‌خانه شماره 1 با ظرفيت تصفيه 1200 مترمكعب فاضلاب در شبانه‌روز و فرآيند تصفيه لجن فعال با هوادهي گسترده ويژه واحدهای مسكوني پالايشگاه و تصفيه‌خانه شماره 2 اين شهر به روش لاگون هوادهي و ظرفيت تصفيه 432 مترمكعب فاضلاب در شبانه‌روز ويژه واحدهای مسكوني پتروشيمي و درمجموع تعداد 8500 نفر از ساكنان شهر مهاجران را تحت‌پوشش خدمات دفع بهداشتي فاضلاب قرار داده است.

 

 

منبع: دنیای اقتصاد

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;