ارائه پایان کار ساختمان مشروط شد

رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ پایان کار به ساختمان‌های جدیدالاحداث فقط در صورت رعایت مباحث زیست محیطی و مدیریت انرژی داده می‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، احمدرضا طاهری اصل، رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور در نشست خبری با رسانه‌ها با موضوع ساختمان‌های پایدار اظهار داشت: ساختمان‌های سبز به لحاظ جنبه‌های سیاسی سبب کاهش وابستگی به منابع خارجی می‌شود.
وی افزود: ساختمان‌های سبز به لحاظ جنبه‌های اجتماعی سبب حمایت از مشتری، حفاظت از پارک‌ها و ساختمان‌های تاریخی و بافت فرسوده، تامین دسترسی برای افراد معلول و تامین مسکن ارزان قیمت می‌شود.
طاهری اصل گفت: بیان ارتباط عمیق با زمین و طبیعت، اتکا به خود و برآوردن گرایش به زیبایی از ویژگی‌های ساختمان پایدار است، وقتی می‌گوییم اصفهان من شهر زندگی، باید از همه لحاظ اصفهان شهر زندگی شود.
رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه بدون ارزیابی هیچ چیز قابل کنترل نیست، بیان کرد: استفاده از استانداردهای بین‌المللی و استفاده از مقررات ملی و اجباری و سیستم ارزیابی سرو سبز ایران، می‌توان سیستم ساختمان‌های سبز را ارزیابی کرد.
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، پایان کار به ساختمان‌های جدید الاحداث از ابتدای سال ۱۴۰۲ در صورت رعایت مباحث زیست محیطی و مدیریت انرژی ارائه می‌شود و باید گواهی انطباق انرژی را در ورودی  نصب شود.
طاهری اصل افزود: مردم باید بدانند اگر سیستم رتبه‌بندی در بحث ساختمان‌ها اعمال شود سه مزیت اصلی دارد یکی مزیت محیطی، دوم مزیت اقتصادی و سوم مزیت اجتماعی که همان سه اصل توسعه پایدار هستند.
رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور از فواید کلی سیستم رتبه‌بندی می توان به کمک به اقتصاد ملی و خانواده، برندسازی اخلاق مدارانه در بین سازندگان و مهندسان، کاهش مصرف مواد و منابع و کاهش ضایعات شهری و حفظ ذخایر آبی و انرژی، کاهش آلودگی محیط زیست و ایجاد رقابت بین سازندگان اشاره کرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر عمر مطلوب ساختمان‌های کشور بین ۲۰ تا ۲۵ سال است که با سیستم ساختمان پایدار به ۵۰ سال می‌رسد.
محمد بهاروند، رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در ادامه این نشست گفت: پایداری که ما به دنبال آن هستیم، یک پایداری سه گانه است و به نوعی یک توازن است که در بحث‌های محیطی و اقتصادی و اجتماعی باید به صورت همزمان اتفاق بیفتد.  وی خاطرنشان کرد: همایشی با عنوان «پایداری در محیط‌های انسان‌ساخت» در ۱۵ و۱۶ آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد و امیدواریم همراه با سایر ارگان‌ها و حتی مهندسان معماری گام موثری برداریم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;