احیای دیپلماسی مهارت، ضرورتی انکار ناپذیر

به گزارش تاسیسات نیوز،  «غلامحسین حسینی نیا»، با بیان اینکه در آستانه شصت سالگی، آغاز روابط دیپلماتیک بین ایران و کره جنوبی هستیم، اظهار داشت: روابط فرهنگی ایران با کره جنوبی به چندین قرن پیش بر می گردد و این رابطه دیرینه، یک میراث ارزشمند برای هر دو کشور است.
وی با اشاره به پروژه های موفق بین دو کشور از طریق موسسه کوئیکا، افزود: این دو کشور می توانند مکمل خوبی از ‌لحاظ آموزشی، اقتصادی و … برای هم باشند و گسترش دیپلماسی مهارت، جایگاه مطمئن‌تری را در نظمِ درحال گردشِ بین‌المللی و شکوفایی اقتصادی به هر دو می بخشد.
معاون وزیر کار از آغاز اجرای پروژه تجهیز و بروزرسانی مرکز ملی تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای، با همکاری موسسه کوئیکا، خبر داد و گفت: سازمان آموزش های فنی و حرفه ای کشور ایران، دارای ظرفیت های آموزشی فراوان در سطح منطقه خاورمیانه و آسیا می باشد و آموزش مهارتی خود را به سایر کشورها مانند: هند، افغانستان، مصر، عراق و … ارائه می دهد.
وی آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه ای را در هم افزایی و بهره گیری از ظرفیت های متقابل، نظیر تقویت توانمند‌ سازی نیروی انسانی، تقویت توانمندی‌های فناوری، بهره‌برداری از تجارب موفق مهارتی، تبادل تجربیات مربیان و کارشناسان، تدوین استانداردهای آموزشی، تولید محتوای آموزشی در ارتباط با مشاغل جدید و … اعلام کرد.
حسینی نیا، کشور ایران را دارای منابع و پتانسیل‌های بسیار غنی و ارزشمند برشمرد و اذعان داشت: کشور ما، دارای عوامل مختلفی، مانند: منابع طبیعی و ذخایر نفت و معدنی، زیرساخت فیزیکی، منابع انسانی و نیروی کار، بهبود فناوری و … می باشد که در رشد اقتصادی، بسیار تأثیرگذارند، ولیکن با گسترش مهارت آموزی و وجود این منابع غنی به رشد اقتصادی بیش از پیش دست می یابیم.
وی به افتخارآفرینی نخبگان مهارتی در مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۲ اشاره کرد و بیان داشت: کره جنوبی در این دوره از مسابقات، میزبان بسیار خوبی بوده است و تیم نخبگان مهارتی کشور ایران، تاکنون موفق به کسب یک مدال طلا، پس از ۴۷ سال و ۳ مدال برنز و ۷ مدالیون، شده است.
* سرمایه گذاری در حوزه منابع انسانی، عامل اصلی پیشرفت کره جنوبی / پیشرفت در ایران با وجود تحریم های سنگین
سفیر جمهوری کره جنوبی در ایران در ادامه نشست با بیان اینکه ایران دارای منابع غنی می باشد، تصریح کرد: کشور کره جنوبی به اندازه ایران دارای منابع طبیعی نمی باشد ولیکن با وجود شرایط سخت طی ۵۰ سال گذشته توانستیم پیشرفت کنیم و یکی از دلایل مهم در این توسعه سرمایه گذاری در حوزه منابع انسانی بوده است.
«یون کانگ هیان» خاطرنشان ساخت: در کشور ما به آموزش های مهارتی بسیار اهمیت می دهیم و مهارت ها را به سایر کشور صادر می کنیم.
وی بیان داشت: کشور ایران با وجود تحریم های سنگین، پیشرفت های بسیاری به خصوص در حوزه صنعت داشته است و تلاش کشور کره جنوبی در این است که با همراه با منابع غنی ایران و توسعه مهارت آموزی به پیشرفت های بیشتری دست یابد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;