اجرای طرح کهاب در جایگاه های سوخت

رئیس خدمات فنی مهندسی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: ۴۱ جایگاه عرضه سوخت در سطح استان به طرح “کهاب” (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین) مجهز شده است و در صورت اهتمام جایگاه‌داران، این طرح تا سال آینده در اغلب جایگاه‌های استان عملیاتی می‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز،  علیرضا صانعی در این باره گفت: طرح کهاب از سال ۱۳۹۵ در انبار نفت شهید منتظری اصفهان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و همچنین در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت استان از جمله جایگاه‌های تک سکو نیز اجرا شده است.
صانعی خاطرنشان کرد: انبارنفت یادشده یکی از بزرگترین انبارهای نفت تدارکاتی کشور است و روزانه حدود ۲۵ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در این انبار بارگیری می‌شود لذا اجرای طرح یاد شده در آن اهمیت به سزایی دارد.
وی با اشاره به کسب رتبه برتر اصفهان در اجرای طرح کهاب در سطح کشور اظهار کرد: از زمان شروع بهره‌برداری از این طرح در انبار نفت شهید منتظری اصفهان تا کنون، به ازای هر ۱۰۰۰ لیتر بنزین بارگیری شده، یک و نیم لیتر بازیافت و به چرخه توزیع سوخت بازگردانده شده  که در این مدت نزدیک به چهار میلیون لیتر بنزین است.
این مقام مسئول با بیان اینکه با توجه به مصوبه هیأت وزیران، اجرای این طرح در همه جایگاه‌های عرضه سوخت کشور از سال ۱۳۹۹ الزامی شده است، اظهار کرد: بر این اساس از مهر سال ۱۳۹۹ تا کنون راه‌اندازی جایگاه‌های عرضه سوخت جدید در سطح استان منوط به اجرا و راه‌اندازی طرح کهاب شده است.
رئیس خدمات فنی مهندسی منطقه اصفهان اظهار کرد: سایر جایگاه‌های سوخت استان نیز با برنامه‌‌ریزی انجام شده و به منظور جلوگیری از اختلال در روند سوخت‌رسانی در منطقه، به مرور در حال اجرای این طرح هستند.
صانعی با تأکید بر اینکه اجرای طرح مذکور از نظر زیست‌محیطی به ویژه در کلان‌شهرها به کاهش آلایندگی‌ها منجر می‌شود و از نظر اقتصادی نیز مؤثر است، خاطرنشان کرد: تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این طرح توسط شرکت‌های داخلی تولید و همچنین تسهیلات مالی از طرف دولت برای پیاده‌سازی آن در جایگاه‌ها ارائه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: طرح مذکور شامل فرآیند “کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین” است که در ‌آن بخار بنزین از قسمت‌هایی که تراکم بیشتری دارد جمع‌آوری و سپس به بنزین مایع تبدیل می‌شود و دوباره به چرخه مصرف بازمی‌گردد.
گفتنی است، استان اصفهان از تعداد ۳۶۰ جایگاه عرضه سوخت بنزین و نفت‌گاز و ۱۶۴ جایگاه سی‌ان‌جی برخوردار است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;