اتفاقات برق هوشمند می شوند!

مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر گفت: هوشمندسازی مرکزهای اتفاق‌های برق که وظیفه رسیدگی و تعمیر و نگهداری شبکه‌های توزیع به ویژه در مواقع بروز خاموشی‌ها را برعهده دارند، در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش تاسیسات نیوز،  «مسعود  صادقی» افزود:مراکز اتفاق‌های شرکت‌های توزیع برق بعنوان بازوهای اجرایی در عملیات تعمیر و نگهداری شبکه به هنگام بروز خاموشی نقشی تعیین کننده در رضایت مشترکان شبکه دارند.
وی ادامه داد:بر این اساس و  با توجه به اهمیت کار مراکز اتفاق ها که بیشترین تماس‌های مردمی را دارند ، اجرای (طرح هما) هوشمند سازی مراکز اتفاق‌های شرکت های توزیع برق کشور در دستور کار قرار گرفته است.
صادقی خاطرنشان کرد:  برای اجرای  طرح هما، باید زیرساخت‌هایی نظیر فعالسازی مراکز تماس دوسویه، ارتباط با سامانه مدیریت مشترکان،  ارتباط با سیستم موقعیت مکانی، ارتباط با نرم افزار تعیین موقعیت مکانی خودرو  و بستر مخابراتی پایدار و ارتباط با کنتورهای هوشمند آماده شود که برخی از آنها نیازمند همکاری سایر دستگاه ها و نهادهاست.
 مدیرکل نظارت بر توزیع توانیرگفت: با هوشمند شدن مراکز اتفاق‌های برق، ساماندهی اپراتورهای مراکز ۱۲۱ و تکنسین های مرکز کنترل  نیز انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین ارسال خودکار خاموشی‌ها به تبلت و مستند سازی پایدار ، امکان تکمیل گزارش رفع خاموشی فشار متوسط، فشار ضعیف و روشنایی معابر در تبلت بصورت آنلاین، کاهش تماس‌های بیسیم اپراتوری، مانیتورینگ لحظه‌ای خودروها بر روی نقشه،  شناسایی نزدیکترین خودرو به محل حادثه ومشاهده خودروها بر روی نقشه در تلفن همراه هوشمند توسط متقاضی از دیگر مزایای هوشمند شدن مراکز اتفاق‌های برق خواهد بود.
مدیرکل نظارت برتوزیع توانیرخاطرنشان ساخت: طرح هم اکنون به همه شرکت‌های توزیع کشور ابلاغ شده و زیرساخت‌های آن در حال راه اندازی است اما برخی از امکانات باید توسط سایر دستگاه ها در اختیار شرکت های توزیع برق قرار گیرند.
به گفته صادقی براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال می‌توان شاهد راه اندازی این سیستم و هوشمندسازی مراکز اتفاقات در  حدود ۵۰ درصد از شرکت‌های توزیع بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;