اتصالات گالوانیزه چیست و قیمت آن چگونه حساب می شود

قیمت اتصالات گالوانیزه با توجه به سایز و نوع اتصالات تعیین می شود این تفاوت قیمت در انواع اتصالات گالوانیزه و سایزهای آن مشهود است.
به گزارش تاسیسات نیوز، اتصالات گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد؟ چگونه می توان اتصالات گالوانیزه را تهیه کرد و قیمت اتصالات گالوانیزه چقدر است؟
اتصالات همیشه بخش بسیار مهمی از سیستم های تأسیساتی بوده و هستند و شما هیچ پروژه ای را نمی توانید بیابید که در آن از اتصالات استفاده نشده باشد. بنابراین می توان گفت که اتصالات به خصوص اتصالات گالوانیزه دارای اهمیت خاصی در صنعت و تأسیسات می باشد. در ادامه به برخی از خصوصیات این دست از اتصالات می پردازیم و به شما در خرید و دریافت قیمت اتصالات گالوانیزه یاری خواهیم رساند.
اتصالات گالوانیزه چه هستند؟
شما اگر بخواهید هر جنس یا محصولی را بخرید و یا خدماتی را دریافت کنید باید ابتدا بدانید که آن محصول چیست و چه کارایی دارد و یا اینکه بدانید خدماتی که می خواهید دریافت کنید شامل چه مراحلی می شود. به همین منظور ما در این مطلب سعی داریم تا به شما بگوییم که اتصالات گالوانیزه چه نوع از اتصالاتی هستند. اولین نکته ای که وجود دارد این است که وظیفه اصلی اتصالات متصل کردن و کنترل مسیر حرکت سیالات در لوله هستند. نکته دوم جنس آن که گالوانیزه است می باشد.
اتصالات گالوانیزه همانند لوله های آنها در واقع از جنس استیل هستند که با یک لایه از روی پوشانده شده اند. به این ترتیب اتصالات گالوانیزه در مقابل خوردگی و زنگ زدگی لوله چه در سطح خارجی و چه در سطح داخلی مقاوم می شود. از این رو است که این نوع از اتصالات در صنعت کاربرد های فراوانی دارد. ­­
کارایی لوله و اتصالات گالوانیزه چیست ؟
از این دست از اتصالات و لوله ها در موارد انتقال گاز و نفت و به صورت کلی هر سیالی در فواصل طولانی استفاده می شود. لوله و اتصالات گالوانیزه می توانند امنیت انتقال این سیالات با ارزش را تأمین کنند. مزایایی که این دست از اتصالات و لوله ها دارند این است که با گالوانیزه کردن می توان یک روکش یک نواخت در تمامی نواحی ایجاد کرد که باعث می شود اتصالات و لوله های گالوانیزه به خوبی محافظت شود. از دیگر خواص گالوانیز می توان به توان مقاومت بالای این دست از اتصالات و لوله ها در مقابل خوردگی و سایش اشاره کرد. بنابراین این خواص باعث می شود تا قیمت اتصالات گالوانیزه تحت تاثیر قرار بگیرند
مزایای لوله گالوانیزه
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ ‌زدگی
  • مقاوم در برابر آتش ‌سوزی
  • قیمت مناسب اتصالات
  • مقاوم در برابر دما و فشارهای بالا
  • عدم نفوذ اکسیژن از جداره‌های لوله
  • مقاومت مکانیکی مناسب
  • امکان بازرسی و کنترل آسان
نکته قابل‌توجه این است که از لوله گالوانیزه نباید در محیط‌های اسیدی استفاده کرد زیرا ممکن است تأثیر نامطلوب و مخربی روی این فلز داشته باشد. این نیز نکته ای است که در قیمت اتصالات گالوانیزه تأثیر می کذارد.
اتصالات جوشی گالوانیزه
این دسته از اتصالات گالوانیزه، دارای این قابلیت هستند که بتوانند به لوله‌های پایپینگی متصل گردند. برای انجام این کار، به طور معمول از جوشکاری استفاده می‌کنند تا اتصالات به لوله‌ها وصل شوند. برای خرید زانو گالوانیزه جوشی باید بدانید که آن را با اتصال جوشی به لوله متثل می کنند.
اتصالات دنده‌ای گالوانیزه
یکی دیگر از انواع اتصالات گالوانیزه، اتصالات دنده‌ای هستند. این نوع از محصولات با استفاده از دنده‌هایی که بر روی لوله‌ها و اتصالات وجود دارد، قابلیت اتصال به یکدیگر را دارند. لازم است بدانید که آن ها دارای یک عیب بزرگ هستند و آن عیب این است که سایز و ابعاد آن‌ها بسیار محدود است. لذا در بیشتر موارد این دسته از اتصالات گالوانیزه، سایز ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر دارند. بنابراین برای خرید سه راه گالوانیزه دنده ای به این نکته محدودیت سایز باید دقت داشته باشید
اتصالات گالوانیزه چیست و قیمت آن چگونه حساب می شود
اتصالات فلنج دار گالوانیزه
از این نوع از اتصالات، در بیشتر موارد در لوله‌های گالوانیزه استفاده می‌شود. اتصالات فلنج دار گالوانیزه، به طور معمول به صورت دنده‌ای و یا جوشی به سر لوله‌ها متصل می‌شوند و با استفاده از پیچ و مهره به لوله بسته می‌شوند و محکم می‌گردند.
این دسته از اتصالات گالوانیزه از جنس آلیاژ چدن به وجود می‌آیند. (این نکته نیز در قیمت اتصالات گالوانیزه تأسیر گذار است) لازم به ذکر است که از اتصالات فلنج دار گالوانیزه در بیشتر موارد برای بستن لوله‌ها در هنگام تغییر دادن مسیر استفاده می‌کنند و یا برای تغییر دادن قطر لوله، این دسته از اتصالات را مورد استفاده قرار می‌دهند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;