اتاق نشیمن شهری + عکس

به گزارش تاسیسات نیوز، بعد از ساخت یک برج اداری شفاف و یک خانه Y شکل، حال شرکت معماری هلندی MVRDV یکی از منحصربه فرد ترین کتابخانه هایی که ما تا به حال دیده ایم طراحی کرده است.

 

 

 

این کتابخانه چشمگیر که با همکاری موسسه طراحی و برنامه ریزی شهری تین جین چین طراحی شده است حول یک کره غول پیکر مه محل سالن کنفرانس است، متمرکز شده است. با نگاه از طریق یک پنجره شه شکل چشم در نمای ساختمان، سالن کنفرانس همانند یک مردمک چشم به نظر می رسد که طرح در نهایت به کتابخانه می رسد که «چشم بین های» نام می گیرد.

 

 

اطراف این کوه عظیم قفسه های کتاب شبیه لایه های نقشه های توپوگرافی قرار دارد که به سمت بالا تا سقف ادامه می یابد.

 

داخل کتابخانه تیان جین تقریباً با قفسه های کتاب پیوسته، غار مانند است.

 

قفسه های علاوه بر نگهداری کتاب به عنوان پلکان و محل نشستن هم عمل می کنند و به مردم اجازه می دهند کاملاً در فضا جاگیر شوند. معمار این طرح آن را به عنوان «یک اتاق نشیمن شهری» توصیف می کند.

 

 

قفسه ها فضاهای بزرگی برای نشستن هستند که همزمان اجازه دسترسی به طبقات بالاتر را هم می دهند. زوایا و منحنی ها برای کاربردهای مختلف از فضا مثل خواندن، راه رفتن، جلسه و بحث طراحی شده اند.

 

 

اولین سئوال بعد از دیدن این طرح چگونگی دسترسی به کتاب های نزدیک سقف بود. باید گفت کتاب های روی قفسه های بالاتر صفحات آلومینیومی هستند! با این حال، این هدف اولیه طراحان نبود. طرح اولیه دسترسی به طبقات بالاتر را از اتاق هایی که پشت آنها تعبیه می شد امکان پذیر می ساخت. اما در زمان ساخت این طرح حذف شد.

 

 

 

کل ساختمان از طراحی اولیه تا افتتاح عمومی فقط در مدت سه سال ساخته شده است. و حتی با قفسه های بالایی غیر قابل استفاده کتابخانه می تواند 1.2 میلیون کتاب را در خود جای دهد. در نهایت، این دستاورد معماری جالب توجه دیگری از یکی از بزرگ ترین شرکت های معماری جهان است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;