ابهامی بزرگ در نفت

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، در حالیکه شرکت های خارجی در ایران مشغول مذاکرات و سرمایه گذاری هستند این نکته وجود دارد که آیا طرح نفتی به خارجی ها واگذار میشود؟

 

انتشار خبر واگذاری احداث 200 جایگاه پمپ بنزین به دو شرکت شل و توتال که به تایید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نرسید یکی از آن خبرها است، به‌طوری‌که ناصر سجادی، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد تاکنون هیچ درخواستی از طرف شل و توتال برای ساخت پمپ بنزین مطرح نشده و مذاکراتی نیز انجام نشده است.

 

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: فرآیند واگذاری میادین نفتی و گازی در چارچوب قانون صورت می‌گیرد و قانون به‌طور شفاف اعلام کرده است که باید واگذاری‌ها براساس مناقصه باشد. وی ادامه داد: پس از رونمایی از قراردادهای جدید فرآیند واگذاری‌ها بر اساس قانون آغاز می‌شود به همین دلیل تا‌کنون هیچ مذاکره یا قولی به شرکت‌های خارجی داده نشده و قطعا شرکت‌های خارجی باید برای توسعه میادین با یکدیگر رقابت کنند.

 

مدیران این شرکت در ماه گذشته برای مذاکره درخصوص بازگشت شرکت انگلیسی بی‌پی به بخش انرژی ایران به تهران سفر کرده‌اند و در جریان مذاکرات ماه گذشته میان مدیران این شرکت انگلیسی با امیرحسین زمانی‌نیا؛ معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت توافق شد توسعه دو میدان نفتی به شرکت بی.پی در قالب قرارداد جدید نفتی کشور (IPC) به شرکت بی.پی واگذار شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;