مرگ مخترع سیستم تهویه مطبوع

به گزارش تاسیسات نیوز، ويليس هاويلند کرير مهندس و مخترع آمریکایی در هفتم اکتبر سال 1950 در سن 74 سالگی چشم بر جهان فرو بست.

او پس از گذراندن دوران متوسطه وارد دانشگاه کورنل در شهر ايتاکا، واقع در ايالت نيويورک شد.

 

در ژوئن ١٩٠١ با در دست داشتن مدرک مهندسی مکانيک به استخدام شرکت بوفالو در آمد و شروع به طراحی سيستم های حرارتی، جهت خشک کردن رطوبت الوار و قهوه کرد. کرير در اين دوران به اين نتيجه رسيد که اطلاعات موجود به هيچ عنوان جهت طراحی يک سيستم مهندسی کارآمد کافی نبوده و از آن رو او خود تحقيق در زمينه حرارت هوای خروجی را که از روی لوله‌های بخارآب عبور می‌کند آغاز کرد و به نتايج شگفت‌انگيزی رسيد؛ اين امر در همان ابتدا مبلغی معادل ۴٠ هزار دلار برای شرکت صرفه‌جویی به ارمغان آورد.

 

کرير در سال ١٩٠٢ اولين سيستم تهويه مطبوع خود را طراحی کرد. نزديک به دو دهه اختراعات کرير اين امکان را فراهم آورده بود تا در محيط‌های صنعتی دما و رطوبت به‌صورت علمی تحت‌کنترل در بيايد.

 

در سال ١٩٠۶ کرير اولين اختراع خود؛ وسيله‌ای برای تصفيه هوا را به ثبت رساند. کارخانه‌های نساجی جنوب آمريکا از اولين استفاده‌کنندگان سيستم جديد کرير بودند.

 

کمبود رطوبت در محيط کارخانه‌های نساجی بلمونت موجب افزايش بار الکتريسيته ساکن در پنبه شده و اين امر موجب سختی و تيرگی پارچه می‌شد.

 

سيستم کرير رطوبت موجود در محيط را افزايش داد و در يک حد مطلوب پايدار کرد که اين امر موجب از بين رفتن مشکل به وجود آمده شد.

 

اولين مشتری خارجی سيستم جديد کرير، يک کارخانه نساجی واقع در يوکوهامای ژاپن بود که در سال ١٩٠٧ اين سيستم را خريداری کرد.

 

 

vilis-haviland

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;