آینده شهرهای ما: زیرساختارهای هوشمند

به گزارش تاسیسات نیوز، مهندسان چندین سنسور پیشرفته را تست کرده اند که می تواند کشش، دما، حرکت و نشتی را در خطوط لوله اندازه گیری کند. نتایج این تحقیقات می تواند نتایج قابل ملاحظه ای برای برنامه ریزان شهری و شهرداری ها داشته باشد.

 

 

 

همانند بسیاری از وسایل خانگی امروزی، زیرساختارهای مدرن هم در حال کسب توانایی جمع آوری و تبدیل داده های ارزشمند با استفاده از وسایل بی سیمی که سلامت ساختمان ها و پل ها را کنترل می کنند، هستند. اما تست سیستم های بی سیم برای زیرساختار زیرزمینی مثل خطوط لوله خدمات شهری در محل مخصوصاً در زمان رخدادهای شدیدی مثل زمین لرزه بسیار سخت تر است.

 

 

 

مهندسان موسسه سنجش ژئوتکنیک کورنل با آزمایش چندین سنسور پیشرفته در دانشگاه کالیفرنیا و مرکز زیرساختارهای هوشمند دانشگاه کمبریج که در یک مقطع 40 فوتی یک خط لوله نصب شده بودند به نتایج مهمی دست پیدا کردند.

 

 

 

خود خط لوله سازه جدیدی است که توسط شرکت IPEX با استفاده از یک ماده پلی وینیل کلرید با جهت گیری مولکولی ساخته و برای کشش، خمش و فشرده شدن مهندسی شده به گونه ای که می تواند تغییر شکل های شدید مثل آنچه هنگام زمین لرزه، سیلاب ها و فعالیت مرتبط با ساخت و ساز رخ می دهد را تحمل کند.

 

 

 

در این آزمایش اولین بار از سنسورهای پیشرفته با هدف کنترل سازه های مدفون و بررسی توانایی لوله برای کشیده شدن و خم شدن در معرض خرابی های زمین استفاده شد.

 

 

 

با داده هایی که این سنسورها می دهند می تواند اطلاعاتی در مورد منابع نشست خاک، خوردگی های موثر روی سازه های دیگر یا توزیع جغرافیایی زمین لرزه یا آسیب های طوفان ها به دست آورد و تصمیمات بهتری در مورد واکنش اضطراری اتخاذ کرد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;