آموزش ترکیب رنگ برای نقاشی ساختمان + جدول ترکیب رنگ

تاسیسات نیوز: برای خلق آثار هنری زیبا و نقاشی حرفه‌ای ساختمان، ابتدا باید با اصول ترکیب رنگ ها آشنایی داشته باشیم تا بتوانیم بهترین و جذاب‌ترین رنگ را انتخاب کنیم. جالب است بدانید که هرکدام از رنگ‌ها، خصوصیات مختلفی دارند و روی رفتار انسان‌ها تاثیر خاصی می‌گذارند. در بسیاری از موارد، برای نقاشی کردن یا درست کردن رنگ ساختمانی، ما باید رنگ‌های مختلف را با هم ترکیب کنیم تا بتوانیم به رنگ دلخواه خود برسیم و از آن استفاده کنیم.
افرادی که قصد یاد گرفتن مهارت و هنر نقاشی را دارند، از نقاشی روی تابلو گرفته تا نقاشی ساختمان، بهترین نقاش ساختمانی می بایست با روش ساخت رنگ های جدید و اصول ترکیب رنگ ها آشنایی داشته باشند تا بتوانند از رنگ های زیبا و جدید برای خلق هنر نقاشی خود استفاده کنند.
در این مطلب می‌خواهیم روش ترکیب کردن رنگ ها را به شما آموزش دهیم تا بتوانید خودتان دست به کار شوید و انواع رنگهای جدید را در منزل درست کنید و از آن برای کارهایی مانند نقاشی دیوارهای ساختمان، طراحی تصویر یا نقاشی استفاده کنید.
از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید تا با دنیای شگفت‌انگیز رنگ‌ها بیشتر آشنا شوید.
آموزش ترکیب رنگ هاآموزش ترکیب رنگ ها
آشنایی با انواع رنگ های اصلی و فرعی
برای ترکیب رنگ ها به صورت حرفه‌ای، ابتدا شما باید با رنگ‌های مختلف آشنایی داشته باشید تا بتوانید کار ساخت رنگ های جدید را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. بعد از آشنایی با اصول ترکیب رنگ، شما می‌توانید از این قوانین برای ساخت انواع رنگ پاستیلی و رنگ ساختمانی استفاده کنید و کارهای مربوط به طراحی و نقاشی را به‌زیبایی انجام دهید.
قبل از هرچیز باید با انواع رنگ ها آشنا شوید تا بتوانید رنگ های اصلی را از رنگ های فرعی تشخیص دهید و انتخاب درستی برای ترکیب رنگهای مختلف داشته باشید.
هر رنگی در دنیا، در یکی از دسته‌های زیر قرار می‌گیرد:
۱- رنگ‌های اصلی:
رنگ‌های اصلی، خالص‌ترین رنگ‌های موجود در طبیعت هستند. سایر رنگ‌ها، از ترکیب رنگ های اصلی به وجود می‌آیند. در طبیعت، تنها سه رنگ یعنی قرمز، آبی و زرد از جمله رنگ های اصلی هستند که می‌توانیم سایر رنگ های زیبا را با استفاده از این رنگ ها بسازیم.
رنگ های اصلیرنگ های اصلی
۲- رنگ‌های فرعی:
رنگ های فرعی، رنگهایی هستند که به صورت مستقیم از ترکیب دو مورد از رنگ های اصلی به وجود می‌آیند. رنگ‌هایی مانند بنفش، نارنجی و سبز از جمله رنگ های فرعی هستند که در نقاشی تصویر و طراحی لوگو کاربرد زیادی دارند.
رنگ های فرعیرنگ های فرعی
۳- رنگ‌های ترکیبی:
از ترکیب یکی از رنگ های اصلی با رنگ های فرعی، رنگهای ترکیبی به وجود می‌آیند. مثلاً با ترکیب رنگ زرد و سبز پررنگ، رنگ سبز مغز پسته ای به وجود می آید که یکی از رنگ های ترکیبی زیبا است.
رنگ های ترکیبیرنگ های ترکیبی
۴- رنگ‌های روشن:
رنگ‌های روشن، رنگ‌هایی هستند که با رنگ سفید ترکیب می‌شوند و کاربرد زیادی در طراحی داخلی دارند. به عنوان مثال از ترکیب رنگ زرد با کمی سفید، رنگ لیمویی حاصل می‌شود. استفاده از رنگ های روشن مانند سفید، طوسی، لیمویی و… برای نقاشی دیوارهای ساختمان و دکوراسیون داخلی بسیار زیبا و جذاب است.
رنگ های روشنرنگ های روشن
۵- رنگ‌های تیره:
رنگ‌های تیره نیز برخلاف رنگ‌های روشن، شامل رنگ‌هایی می‌شود که با رنگ سیاه مخلوط می‌شوند. اضافه کردن رنگ سیاه، منجر به تیره و پررنگ شدن تمام رنگ‌ها می‌شود. مثلاً با ترکیب رنگ بنفش روشن و رنگ سیاه، رنگ بادمجانی (بنفش تیره) به وجود می‌آید. از رنگ های تیره برای نقاشی درب حیاط بیشتر استفاده می‌شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;