نگاهی به بازار/ قیمت نقاشی ساختمان در سال ۱۴۰۱

تاسیسات نیوز: چهره بد دیوار کدر و کثیف منزل و محاسبه قیمت نقاشی ساختمان، ذهن شما را مشغول کرده است؟ اگر قصد رنگ‌آمیزی منزل را دارید به طور حتم در کنار انتخاب رنگ و سایر عوامل مربوط به دکوراسیون، اولین فکری که به ذهنتان خطور می‌کند، این است که قیمت تمام شده نقاشی ساختمان چقدر خواهد بود؟ نحوه محاسبه قیمت نقاشی ساختمان در سال ۱۴۰۱ چگونه است؟ چه راهکارهایی برای کاهش هزینه‌های مربوط به نقاشی خانه وجود دارد؟ در این مقاله قصد داریم به همه سوالات شما در مورد قیمت نقاشی ساختمان در سال ۱۴۰۱ پاسخ دهیم، پس با ما همراه باشید.
قیمت نقاشی ساختمان بر اساس چه عواملی محاسبه می‌شود؟
اگر تا به‌ حال برای نقاشی ساختمان اقدام کرده باشید، احتمالا متوجه شده‌اید که افراد و شرکت‌های مختلف قیمت‌های متفاوتی را برای این کار در نظر می‌گیرند. عوامل زیادی مانند: نوع رنگ، ابزارآلات، جزئیات فضا در قیمت رنگ‌آمیزی ساختمان موثرند. در ادامه قصد داریم به نحوه محاسبه قیمت نقاشی ساختمان در سال ۱۴۰۱ و عوامل پنهان در کاهش یا افزایش قیمت نقاشی ساختمان بپردازیم.
دستمزد و اجرت نقاش
بهترین روش برای محاسبه اجرت نقاش این است که متراژ خانه یا سطح مورد نظرتان را در عدد ۳ و سپس عدد به ‌دست ‌آمده را در تعرفه قیمت نقاشی ساختمان که از طرف نقاش مشخص‌ شده است، ضرب کنید. نوع رنگ، مساحت و همچنین سختی کار و ساعات کاری همگی بر اجرت و قیمت نقاشی ساختمان تاثیرگذار هستند. قیمت نقاشی ساختمان در سال ۱۴۰۱ اغلب به صورت روزانه محاسبه می‌شود. البته این کار هم به مهارت نقاش و هم به بافت سطحی که قرار است رنگ‌آمیزی شود، بستگی دارد.
نحوه محاسبه هزینه رنگ‌آمیزی دیوار و سقفساعات کار، مساحت و نوع رنگ مصرفی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر هزینه نقاشی ساختمان هستند.
در بسیاری از مواقع تعرفه نقاشی ساختمان به صورت روزانه محاسبه می‌شود و این موضوع هم به مهارت نقاش و همچنین به نوع سطحی که قرار است رنگ شود بستگی دارد. برخی از سطح‌ها قبل از رنگ کردن نیاز به سمباده‌زنی و آماده‌سازی بیشتری دارند؛ برای مثال آماده کردن سطوح گچی ممکن است یک تا دو روز طول بکشد، اما برای زیرسازی سطوح سیمانی به سه روز زمان نیاز است. سطوح چوبی هم به ‌طور معمول به دو روز زمان برای آماده‌سازی سطح زیرین نیاز دارند.
قیمت رنگ
رنگ اصلی‌ترین ماده اولیه مورد نیاز برای رنگ‌آمیزی ساختمان است که در انواع مختلف و با قیمت‌های متفاوت در بازار عرضه می‌شود. بنابراین نوع رنگی که برای رنگ کردن ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیش‌ترین تاثیر را روی قیمت نهایی شما خواهد داشت. علاوه بر نوع رنگ، برندهای متفاوت رنگ‌های ساختمانی نیز بر قیمت نقاشی ساختمان در سال ۱۴۰۱ موثرند.
توجه داشته باشید، در صورتی که تهیه رنگ و لوازم ساختمان بر عهده نقاش باشد، این مبلغ به هزینه دستمزد او اضافه خواهد شد و در آخر محاسبه می‌شود.
در جدول زیر می‌توانید حداقل قیمت رنگ‌های ساختمانی را مشاهده کنید:
نوع رنگ حداقل قیمت به ازای هر مترمربع (تومان)
رنگ پلاستیک  از ۴۵٫۰۰۰
رنگ روغن  از ۴۹٫۰۰۰
رنگ اکریلیک  از ۴۸٫۰۰۰
لیست نرخ اتحادیه و قیمت نقاشی ساختمان ۱۴۰۱
محاسبه هزینه ابزار و مصالح نقاشی ساختمانی
نقاشی ساختمان به جز رنگ، به لوازم و تجهیزات دیگری نیز نیاز دارد. قلم‌موهای مخصوص رنگ‌آمیزی در کنار غلطک، پیستوله و کاردک جز اصلی‌ترین لوازم این کار هستند. اگر دیوار نیاز به بتونه‌کاری داشته باشد، لازم است ظروف، مواد اولیه مربوط به بتونه‌کاری و کاردک مخصوص را نیز به آن اضافه کنید. به یاد داشته باشید که نوع روشی که نقاش برای رنگ‌آمیزی استفاده می‌کند، می‌تواند بر قیمت نقاشی ساختمان تاثیر بگذارد. بعضی مواقع بهتر است تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای شروع کار توسط شما تهیه شود و در اختیار نقاش قرار بگیرد. در جدول زیر می‌توانید با نرخ برخی از لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای نقاشی ساختمان آشنا شوید.
تجهیزات نقاشی ساختمان حدود قیمت (تومان)
نردبان ۵ پله ۴۰۰٫۰۰۰
پیستوله رنگ برقی ۲٫۰۰۰٫۰۰۰
پیستوله بادی ۲٫۰۰۰٫۰۰۰
غلتک رنگ ۱۳۰٫۰۰۰
سینی غلتک ۱۰۰٫۰۰۰
پودر بتونه نقاشی ۱۰۰٫۰۰۰
کاردک لیسه ۹۰٫۰۰۰
متراژ ساختمان
هر چقدر فضای خانه شما بزرگ‌تر باشد، زمان و رنگ بیشتری هم برای رنگ کردن نیاز دارد که همین مسئله باعث افزایش قیمت نقاشی ساختمان می‌شود. به طور کلی برای رنگ کردن متراژ فضا با توجه به طول و عرض دیوارها محاسبه می‌شود. اغلب در محاسبه متراژ نقاشی ساختمان هر اتاق جداگانه اندازه‌گیری می‌شود.
نحوه محاسبه مقدار رنگ مورد نیاز برای هر متر مربع سطح
نحوه محاسبه قیمت نقاشی ساختمان برای بخش‌های مختلف، متفاوت است و با سختی کار و میزان رنگی که مصرف می‌شود، ارتباط دارد.
زمان و فصل نقاشی ساختمان
اگر قرار است برای رنگ کردن داخل ساختمان از رنگ روغن استفاده کنید، بهتر است این کار را در تابستان و یا روزهای گرم انجام دهید تا بتوانید به راحتی درب و پنجره‌ها را باز کنید. زیرا رنگ روغن بوی نامطبوعی دارد و برای خشک شدن به زمان بیشتری نیازمند است. از همین رو باید بعد از نقاشی، درب و پنجره‌ها را برای چند روز باز بگذارید تا رنگ به طور کامل خشک شود. ویژگی فصل بهار و تابستان باعث می‌‌شود اجرت و قیمت نقاشی ساختمان نیز افزایش پیدا کند اما از طرفی خیالتان هم راحت است که احتمال بارش باران و سرمای هوا در این فصل‌ها کمتر خواهد بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;