اگر قصد نقاشی ساختمان دارید بخوانید

تاسیسات نیوز: رنگ یکی از عناصر پنج گانه در طراحی داخلی و دکوراسیون منزل مدرن است که تاثیر آن بر روی ذهن بیینده قابل انکار نیست. رنگ ها جانمایه طراحی داخلی هر فضایی هستند و حضور آن ها اشیا موجود در محیط را برای ما ملموس و قابل درک می نماید.
شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل مدرن

شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل مدرن
  • شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل مدرن
  • شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل مدرن
  • شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل مدرن

رنگ یکی از عناصر پنج گانه در طراحی داخلی و دکوراسیون منزل مدرن است که تاثیر آن بر روی ذهن بیینده قابل انکار نیست.

شیک ترین رنگ دکوراسیون منزل مدرن، می تواند بسته به دیدگاه و سلایق هر شخص، متفاوت باشد. اما نمی توان منکر این موضوع شد که علم روانشناسی رنگ، همیشه بهترین گزینه ها را پیشنهاد می دهد. انتخاب یک پالت رنگی جذاب، می تواند در زیباتر نشان دادن دکوراسیون داخلی منزل شما، نقشی موثر داشته باشد. رنگ یکی از عناصر پنج گانه در طراحی داخلی و دکوراسیون منزل مدرن است که تاثیر آن بر روی ذهن بیینده قابل انکار نیست. رنگ ها جانمایه طراحی داخلی هر فضایی هستند و حضور آن ها اشیا موجود در محیط را برای ما ملموس و قابل درک می نماید.
امروزه ترکیب رنگ های خنثی با رنگ های اصلی، شیک ترین انتخاب برای دکوراسیون داخلی منزل مدرن محسوب می شود. اگر مایلید تا دانش خود را در زمینه روانشناسی رنگ ها افزایش دهید و بهترین ترکیب های رنگی را برای طراحی داخلی خانه خود انتخاب نمایید، در ادامه این نوشتار همراه ما باشید.
۶ ترکیب طلایی برای رنگ طراحی داخلی مدرن
برای اینکه طراحی منزل شما شکلی یکنواخت به خود نگیرد، لازم است تا از با انتخاب رنگ های مکمل و استفاده از آن ها در کنار یکدیگر، به ترکیبی ایده آل برسید. در این بخش از مطلب، راجع به ترکیب های رنگی مختلف در دکوراسیون خانه های مدرن صحبت می کنیم . اگر علاقمند هستید اطلاعات بیشتری در این زمینه و سایر نکات مهم در دکوراسیون داخلی کسب نمایید سایت لوکس سازه را پیشنهاد می کنیم.
۱٫ ترکیب سفید، طوسی و زرد
زرد یکی از رنگ های اصلی است که در ترکیب با رنگ های خنثی همچون طوسی و خاکستری، زیبایی خود را بیشتر نشان می دهد. اگر زمینه مبلمان و پرده شما زرد است و دیوارها به رنگ سفید می باشد، می توانید فرش خود را به رنگ طوسی یا فیلی انتخاب نمایید. همچنین می توانید از اکسسوری های مدرن با رنگ های تیره نظیر سیاه و ذغالی، برای تزیین منزل استفاده کنید.
۲٫ ترکیب سفید، طوسی و سبز تیره
سبز تیره که در بین عموم اغلب با عنوان سبز کله غازی شناخته می شود، به یکی از ترندها در صنایع مختلف مد تبدیل شده است. سبز جزو رنگ های سرد است که در ترکیب با یک رنگ خنثی، زیبایی بی نظیری دارد. دو انتخاب برای شما وجود دارد؛ اگر در دسته کسانی هستید که به نور زیاد عادت دارید، بهتر است دیوارها را به رنگ سفید کنید و سپس مبلمان، فرش و پرده خود را ترکیبی از رنگ های سبز و طوسی بردارید. اما اگر به نور کم عادت دارید، می توانید دیوارها را به رنگ طوسی یا سبز بزنید و سپس از رنگ مخالف برای خرید لوازم استفاده نمایید.
فراموش نکنید که رنگ سبز تیره، برای محیط هایی با متراژ بالا مناسب است و فضاهایی با متراژ کم را کوچکتر از حد معمول نشان می دهد.
۳٫ ترکیب سفید، خاکستری و بنفش کبود
بنفش یکی از پر ریسک ترین رنگ ها در زمینه طراحی داخلی آپارتمان است. این رنگ لحنی اغواگرانه دارد و اغلب برای دکوراسیون سالن های زیبایی و فروشگاه های لوازم آرایشی استفاده می شود. اما استفاده از آن برای دکوراسیون یک منزل، به طراحی کاردان و چیره دست نیاز دارد تا دانش کافی در زمینه ترکیب رنگ ها داشته باشد. فراموش نکنید که نمی توان از این رنگ در حجم زیاد استفاده کرد. برای مثال اگر مبلمان شما طوسی است، می توانید دو صندلی میزبان را به رنگ بنفش انتخاب نمایید. همچنین می توانید از ترکیب رنگ سفید و بنفش برای انتخاب پرده های منزل استفاده نمایید.
۴٫ ترکیب سفید و سبز روشن
اضافه کردن رنگ سبز به دکوراسیون داخلی، یعنی افزودن لحن طبیعت به زندگی. تا کنون ترکیب سبز و سفید، یکی از گزینه های موجود برای رنگ آمیزی اتاق خواب بود. اما هم اکنون این ترکیب رنگی، جزو محبوب ترین موارد برای طراحی دکور داخلی آپارتمان هایی با متراژ کم است. در واقع ترکیب این دو رنگ در کنار یکدیگر، کمک می کند تا فضای شما دلبازتر به نظر برسد. در این ترکیب رنگی، می توانید از فرش های وینتیج با زمینه طوسی استفاده نمایید.
۵٫ ترکیب سفید، سبز تیره و قرمز
ترکیب سبز تیره و قرمز آلبالویی، یکی از زیباترین ترکیب های رنگی برای خانه هایی با متراژ پایین است. در این نوع از طراحی، رنگ دیوارها سفید است و از فرش های دستباف قرمز (فرش های افغان باف یا ترکمن) برای پوشش زمین استفاده می کنند. مبلمان نیز می تواند به رنگ سبز کله غازش باشد که کوسن های قرمز رنگ بر روی آن قرار گرفته اند. در این سبک از چیدمان، شما می توانید از گل ها و گیاهان آپارتمانی برای زیباتر کردن فضای خود استفاده نمایید.
۶٫ خاکستری، آجری و قرمز
اگر رنگ دیوارها سفید است و مبلمان به رنگ خاکستری می باشد، می توانید از یکی از دو رنگ قرمز یا آجری برای پارچه پرده یا رنگ فرش خود انتخاب نمایید. فرش های دستباف ترکمن با این زمینه رنگی در بازار موجودند. همچنین می توانید برای تی وال خود، از ترموود استفاده کنید.
سخن پایانی
اگر در حال تدارک لوازم خانگی برای چیدمان منزل خود هستید، خواندن این مطلب به شما کمک می کند تا با شناخت رنگ های مکمل و تاثیر آن ها در دکوراسیون، محیطی زیبا و آرامش بخش داشته باشید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;