آمادگی شهرداری برای همکاری با مجریان ماده 27

نظام مهندسی

شهردار اردبیل گفت:‌ ظرفیت نظام مهندسی استان اردبیل به حدی است که ما بهره‌مندی از این ظرفیت را قدر می‌دانیم و سعی در بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم داریم.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز صدیف بدری در جلسه هماهنگی با کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان در اردبیل اظهار داشت: پیگیری‌ها و زحمات مکرر اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل و اعضای کمیسیون هدایت و ارزیابی کارشناسان ماده 27 نشان دهنده آن است که این اعضا نمایندگان دلسوز و شایسته‌ای برای این سازمان هستند و این پیگیری‌ها در بحث کارشناسان ماده 27 منجر به نتایج مطلوب خواهد شد.

 

بدری تصریح کرد: زمینه را باید طوری فراهم کنیم تا مجموعه کل شهر از تجربه و تحصیلات همکاران کارشناس ما در این زمینه بهره مند شوند تا عایدات آن نصیب عموم شهروندان و هم استانی های عزیز گردد.

 

وی با قدردانی از زحمات اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از آمادگی شهرداری اردبیل برای همکاری نزدیک با کارشناسان این سازمان خبر داد و گفت: در شرایط عادی برای استفاده از تجربیات کارشناسان ماده 27 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مشکلی وجود نخواهد داشت.

 

شهردار اردبیل تاکید کرد: ما اگر بتوانیم اقدامی ریشه‌ای انجام دهیم می‌توانیم طبق آئین‌نامه در موضوع ارجاع کار به کارشناس از حضور مهندسان کارشناس ماده 27 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان سازمان نظام مهندسی استفاده کنیم.

 

  رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل نیز در این جلسه تعامل بیشتر با مجموعه شهرداری اردبیل در ارجاع مباحث مربوط به ماده 27 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان را خواستار شد.

 

فرید صالحی از عضویت 81 نفر کارشناس عمران در سازمان نظام مهندسی استان اردبیل خبر داد و افزود: از این تعداد حدود 55 نفر فعال عمرانی در مرکز استان قابلیت ارجاع دارند.

 

وی امکان استفاده از پتانسیل موجود در بدنه کارشناسی مجموعه شهرداری اردبیل را خاطرنشان کرد و یادآور شد: با ایجاد روابط نزدیک‌تر و حسنه‌تر بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری اردبیل می‌توان اقدامات موثرتری نیز انجام داد.

 

عضو دیگر کمیسیون هدایت و ارزیابی کارشناسان ماده 27 قانون نظام مهندسی نیز در این جلسه توجه شورای مرکزی به اهمیت کار کارشناسان ماده 27 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را یادآور شد و بیان داشت: در همین راستا علاوه بر قانون موجود از سال گذشته در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان بخشنامه‌ای تصویب و به مرحله اجرا درآمد که استفاده از خدمات این کارشناسان را در دستگاه‌های اجرایی رسمیت می‌بخشد.

 

نادر فرزانه از تعامل سازمان نظام مهندسی ساختمان با دستگاه‌های اجرایی مختلف استان جهت ارجاع امور کارشناسی به کارشناسان این سازمان خبر داد.

 

وی افزود: همانگونه که در سایر استان‌ها معمول است در استان اردبیل نیز ادارات راه و شهرسازی و همچنین شهرداری باید اولین دستگاه‌های اجرایی باشند که بیش از دیگران با آنها تعامل داشته و در ارتباط باشیم.

 

وی پیشرو بودن این دو دستگاه اجرایی در استان‌های توسعه یافته را خاطرنشان کرد و گفت: امیدواریم این امر در استان اردبیل نیز به بهترین نحو محقق شود.  

پایان پیام

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;