آغاز احداث کانال جدید سوئز

آغاز احداث کانال جدید سوئز

کشور مصر طرح حفر کانال جدید سوئز را آغاز کرد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، کانال جدید سوئز با بودجه چندین میلیارد دلاری و با هدف توسعه تجاری مصر احداث می شود و به عنوان آبراه اساسی میان آسیا و اروپا نقش ایفا خواهد کرد. این طرح در چارچوب توصیه های عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری مصر است که با نظارت ارتش آغاز شد و از آن به عنوان طرحی یاد می شود که یاد آور طرح های ملی جمال عبدالناصر در مصر است.

کانال سوئز سالانه پنج میلیارد دلار در آمد ارزی دارد و از منابع اصلی تامین نیازهای ارزی مصر به شمار می آید اما گفته می شود کانال جدید سوئز از سال 2023 سالانه 13.5 میلیارد دلار درآمد نصیب این کشور خواهد کرد. این طرح به طور مستقیم زیر نظر کامل الوزیر رئیس ستاد مهندسی نیروهای مسلح مصر است.

عبدالفتاح سیسی در مراسم آغاز به کار این طرح در اسماعیلیه گفت:« در آمد این طرح به همه مردم مصر اختصاص دارد. مردم مصر نمی خواهند مدیریت چنین کانال هایی در دست بیگانگان باشد. وقتی در سال 1956 عبدالناصر کانال سوئز را ملی اعلام کرد میان مصر و انگلیس و فرانسه جنگی رخ داد که اسرائیل هم به کمک اتگلیس و فرانسه شتافت.»

وی افزود:« نیروهای مسلح کشور مسئول اجرای این طرح هستند و در ساخت آن حدود 20 شرکت داخلی حضور دارند.» سازمان کانال سوئز درباره کانال جدید اعلام کرد:« کانال جدید به موازارت کانال قدیمی و با طول 72 کیلومتر بنا می شود.» به نظر می رسد بهره برداری از این کانال یک میلیون فرصت شغلی جدید در مصر ایجاد کند.

در شرایطی که سازمان کانال سوئز مدت زمان تکمیل طرح را سه ساله عنوان کرد اما عبدالفتاح سیسی در سخنان خود تاکید کرد این طرح از روز آغاز تا بهره برداری بیش از یک سال طول نخواهد کشید.

پایان پیام /.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;