آشنایی با مهندسی رسوب در یک کتاب

مهندسی رسوب

کتاب «مهندسی رسوب» به قلم ویتو.ایونونی با ترجمه محمد حسینی امید به منظور ارایه نتایجی از طرح‌های پژوهشی در زمینه فرسایش و رسوب‌گذاری، از سوی انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسید.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  کتاب «مهندسی رسوب» ثمره کوشش‌های علمی صاحبان این اثر است که براساس نیازهای درسی دانشجویان و علاقه‌مندان، سرفصل‌های آن تدوین و پس از داوری علمی به چاپ رسیده ‌است.

براساس محتوای این کتاب، نیاز انسان به آب منجر به شکل‌گیری بیشتر تمدن‌های بشری در کنار رودخانه‌ها شده است. تعادل پایدار رودخانه در استفاده بهینه از آب برای اهداف گوناگون حایز اهمیت است. از پدیده‌هایی که سبب بر هم زدن تعادل پایدار رودخانه‌ها می‌شوند، پدیده‌های فرسایش و رسوب‌‌گذاری هستند.

کتاب حاضر در قالب هفت فصل ساماندهی شده است. این اثر، مجموعه‌ای کامل و جامع از تجربیات استادان، مهندسان و پژوهشگران در زمینه مکانیک انتقال رسوب، روش‌های اندازه‌گیری رسوب، منشا رسوبات و بار رسوبی، روش‌های کنترل رسوب و جنبه‌های اقتصادی و حقوقی رسوب‌گذاری است که از سوی پروفسور ایونونی گردآوری شده است.

 

«مهندسی رسوب» برای طراحان و شرکت‌های مهندسی مشاور مرتبط با مهندسی رودخانه، آبیاری، هیدرولیک، سازه‌های هیدرولیکی و مرتع و آبخیزداری جنبه کاربردی دارد و می‌تواند در طرح‌های مربوط به رودخانه‌های کشور استفاده شود.

کمبود منابع فارسی در زمینه علم انتقال رسوب و مهندسی رودخانه و جامع بودن مطالب این کتاب، انگیزه اصلی مترجمان برای ترجمه این اثر بوده است.

 

کتاب «مهندسی رسوب» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 800 صفحه، به بهای 24 هزار تومان از سوی انتشارات دانشگاه تهران منتشر شده است.

پایان پیام

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;