آشنایی با فرآیندها و خطوط تولید در بازار کتاب دانشگاهی

چاپ نخست کتاب «آشنایی با فرآیندها و خطوط تولید» از سوی موسسه انتشاراتی جهان جام جم منتشر شد. در این اثر، روش‌های تولید و ساخت قطعات و محصولات، انتخاب مواد و برخی از خطوط تولید در صنایع، تشریح شده است.

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز کتاب حاضر به‌طور مشترک به قلم حجت‌الله عالی، حسن غیاثوند، فرهاد ادیب‌پور و محمدرضا رهگذر، در سه فصل تنظیم شده است.

 

فصل نخست کتاب «آشنایی با فرآیندها و خطوط تولید» به مبحث طراحی قطعه و شناسایی و انتخاب مواد، اختصاص دارد. در فصل دوم، روش‌های عمده تولید شامل شکل دادن فلزات در حالت جامد، ماشینکاری، ریخته‌گری، متالوژی پودر، اتصالات، فرآیندهای شکل‌دهی پلیمر و مهندسی سطح ارایه شده است.

 

فصل سوم این اثر، خطوط تولید قطعات و محصولات متنوع را با نگرشی علمی و به کمک تصاویر معرفی کرده است. مطالعه این فصل از کتاب، زمینه ایجاد ایده‌ها و روش‌های مختلفی برای ساخت و تولید قطعات و محصولات موردنظر را فراهم می‌کند.

 

مولفان در بخشی از کتاب در تشریح اهمیت نگارش این اثر نوشته‌اند: «معرفی فرآیندها و خطوط تولید صنایع مختلف، در محققان و صنعتگران این توان را ایجاد می‌کند تا به صنعت هر چند که پیچیده باشد، به شکل ساده و عملی بیندیشند. چنین نگرشی باعث خلاقیت و پیشرفت‌های ارزشمندی در امر تولید و صنایع کشور می‌شود.»

 

مدیران و متخصصان کارخانجات تولید محصولات صنعتی و دانشجویان رشته‌های مهندسی مکانیک، متالوژی و صنایع در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی، می‌توانند از این اثر به‌عنوان یک مرجع علمی بهره‌مند شوند.

 

چاپ نخست کتاب «آشنایی با فرآیندها و خطوط تولید» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 384 صفحه، به بهای هشت هزار و 950 تومان از سوی موسسه انتشاراتی جهان جام جم راهی بازار نشر شده است.

 پایان پیام/.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;