آموزش ساده و عملی میکروکنترلرهای AVR به چاپ دوم رسید

دومین چاپ کتاب «آموزش ساده و عملی میکروکنترلرهای AvR» با هدف معرفی تمام قابلیت‌های این نوع از میکروکنترلرها، به همت حمید شبستری گردآوری و از سوی انتشارات فدک ایساتیس، راهی بازار کتاب شد.

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز مطالعه دو فصل نخست کتاب «آموزش ساده و عملی میکروکنترلرهای AVR» برای افرادی مفید خواهد بود که هیچ‌گونه شناخـتی از میکروپروسسور ندارند. این گروه می‌توانند با مطالعه این دو فصل، آمادگی لازم را برای یادگیری بقیه مطالب کتاب کسب کنند. اما افرادی که از این شناخت برخوردارند، می‌توانند از فصل سوم کتاب شروع به مطالعه کنند.

 

شبستری، در تهیه مطالب این کتاب از منبع اصلی با عنوان «ATMEL» استفاده کرده، اما مطالب گردآوری شده، ترجمه محض نیستند. مترجم سعی کرده است که در عین حفظ اصالت مطالب، جزییات آن‌ها را بررسی و به‌صورت قابل درک بیان کند.

 

تمام مثال‌های کتاب که به زبان assembly  هستند، در محیط نرم‌افزار AVR Studio4 و مثال‌هایی که به زبان c هستند، در محیط نرم‌افزار Codevision AVR  و بدون استفاده از Wizard خود نرم‌افزار Codevision نوشته شده و  Compile شده‌اند. از دو نرم‌افزار فوق که در CD پیوست کتاب وجود دارند، به‌عنوان یک Compiler استفاده شده است. توضیح مربوط به نحوه نوشتن مثال‌ها در دو محیط مذکور نیز، در پیوست‌های سه و چهار کتاب ارایه شده‌ است.

 

برای به‌دست آوردن تسلط و مهارت کافی در نوشتن برنامه به زبان C در حد مورد نیاز، پیوست دوم کتاب می‌تواند مفید باشد.

 

برای اجرای برنامه‌های مربوط به مثال‌های کتاب، یک بورد آزمایش پیشنهاد شده که به‌صورت کامل در ابتدای فصل پنجم، درباره طرح و ساخت آن صحبت شده است.

 

«سیستم مبنای اعداد 8»، «آشنایی با میکرو پروسسورها 24»، «ساختار داخلی میکروکنترلر AVR48»، «دستورالعمل‌های میکروکنترلر AVR65»، «بررسی رجیسترهای I/O و قابلیت‌های ATmega16» و «روش‌های مختلف برنامه‌ریزی» عناوین 6 فصل‌ این اثر را تشکیل می‌دهند.

 

چاپ دوم کتاب «آموزش ساده و عملی میکروکنترلرهای AVR» با شمارگان دو هزار نسخه در 574 صفحه، به بهای 6 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات فدک ایساتیس منتشر شده است.

 پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;