آسانسور ویژه زمان کرونا هم تولید شد!

تلاش شرکت‌های چینی برای مقابله با ویروس کرونا ادامه دارد؛ آنها دراین راستا دکمه‌هایی برای آسانسور اختراع کردند که بدون تماس فرمان را اجرا می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،  یک شرکت استارت آپ چینی دکمه‌های آسانسور بدون تماس اختراع کرده است که به مسافران امکان می دهد از یک صفحه کنترل پیش بینی شده استفاده کنند تا با لمس نکردن دکمه‌ها جلوی انتشار ویروس کرونا را بگیرد.
براساس گزارش Mail Online در این طرح از فناوری ثبت شده این شرکت به نام صفحه DCT، آینه شیشه ای استفاده شده است که نورها را برای ایجاد تصاویر در هوا بازسازی می کند.
یک سنسور الکتریکی درج شده در بازتابنده می تواند حرکات دست مسافران را در هوا تشخیص داده و سفارش دریافت کند ( بدون اینکه آنها مستقیماً روی برد کنترل فشار داشته باشند.) در واقع شخص با تکان دادن انگشتان خود در هوا دستور لازم را صادر می کند.
«هان دونگچنگ» مدیرعامل این شرکت استارت آپی گفت: «دکمه های بالابر بدون تماس در بیمارستانی در استان آنهویی در شرق چین نصب شده است.»
این کارآفرین اعلام کرد که این فناوری به زودی در ساختمان‌های عمومی بیشتری در سراسر چین قرار می گیرد.
ویروس کرونای جدید می تواند از طریق عطسه یا سرفه از فرد به فرد دیگر منتقل شود. کارشناسان معتقدند آسانسور مکانی پرخطر است زیرا همه در دام نفس کشیدن در هوایی بسته قرار می گیرند و مجبورند دکمه های یکسانی را فشار دهند. در چین از خلال دندان یا دستمال کاغذی برای فشردن دکمه های آسانسور استفاده می شود تا از تماس مستقیم با صفحه کنترل جلوگیری شود.
منبع ایسکانیوز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;