آسانسورهای حیرت انگیز – 1

 

به گزارش تاسیسات نیوز، آسانسور نه تهنا یک وسیله بالابر بلکه یک تفریح هم به شمار می آید اگر این آسانسور حیرت انگیز باشد.




در زیر قسمت اول این آسانسورها را می خوانید:



1 – آسانسور Santa Justa، پرتغال



این آسانسور پر نقش و نگار آهنی در شهر لیسبون پرتغال، یک اثر هنری گوتیک هم به شمار می رود. گرچه در این شهر چند قطار کابلی برای اتصال قسمت های بالایی و پایینی لیسبون وجود دارند، اما Santa Justa تنها آسانسور باقی مانده در شهر است که هنوز این کار را انجام می دهد. Santa Justa در سال 1905 افتتاح شده و امروز به عنوان ترکیبی از صنعت و مذهب (به دلیل ظاهر کلیسا مانند) از آن یاد می شود.

 

 

 

 



2 – آسانسور Lacerda، برزیل

 

اولین آسانسور برزیل هنوز در حال استفاده است که در سال 1873 ساخته شده و تا 8 متر بالا می رود. به خاطر ظاهر آرت دکو مانند، این آسانسور تبدیل به یک جاذبه گردشگری در منطقه شده است. این یک آسانسور عمومی است و همه می توانند برای رسیدن به بندر یا خارج شدن از آن استفاده کنند.

 

 

3 – آسانسور در آکواریوم 25 متری برلین

 

بزرگترین آکواریم جهان در لابی هتلی در برلین قرار گرفته است. از نکات جالب توجه این آکواریوم وجود آسانسور شیشه ای در داخل آن می باشد. این آکواریوم که AquaDom نام دارد دارای 1500 نوع ماهی می باشد. ارتفاع این مخزن 25 متر بوده که به علت بزرگ بودن آن هر هفته دوبار توسط غواصان نظافت می شود. در داخل این آکواریوم استوانه ای شکل یک میلیون لیتر آب جای گرفته. این آکواریوم در سال 2004 با هزینه 12.8 میلیون یورو ساخته شده است.

 

 

4 – آسانسور LA، آسانسورهای باریک و براق به جای قفسه شیشه ای، تمام فلز هستند و فقط یک نوار باریک شیشه برای دیدن بیرون وجود دارد. از این آسانسورها می توان در ایستگاه های فضایی هم استفاده کرد.

 

 

 

5 – طاق دروازه یک طاق قوسی معروف در میزروی آمریکا است که 192 متر ارتفاع دارد و آسانسوری برای بردن گردشگران به بالاترین نقطه موجود است.

 

 

 

6 – آسانسور Hammetschwand، سوئیس


این آسانسور رکورد بلندترین آسانسور در فضای باز در اروپا را دارد و یک مسیر کوهستانی را تا بالاترین نقطه آن یعنی ارتفاع ۱۲۰۰ متر بالاتر از سطح دریا طی می کند. آسانسور که در سال ۱۹۰۵ ساخته شده ۱۵۲ متر ارتفاع را کاملا عمودی بالا می رود و چشم اندازی فوق العاده در بالاترین نقطه منتظر مسافران است.





7 – آسانسور جالب 129 متری آسمان نما در استکهلم سوئد ، گردشگران را به تماشای زیبایی های آسمانها می برد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;