به گزارش تاسیسات نیوز، ۱۰ روز قبل بود که حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با صدور دستوری ویژه، خواستار رسیدگی فوری به شرایط ورزشگاه آزادی و موضوع ایمنی این استادیوم شد.

سعید ابوالفتحی معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور درباره اقدامات صورت گرفته برای این ورزشگاه گفت: فیلمی در فضای مجازی مبنی بر ناایمن بودن ورزشگاه منتشر شد که پس از آن، وزیر ورزش دستور داد که درباره آخرین وضعیت استادیوم گزارشی تهیه کنیم. ما نیز فوراً به همراه تیم مهندسی و همچنین مشاور پروژه که در زمان ساخت ورزشگاه آزادی در دهه ۵۰ نیز حضور داشته، به ورزشگاه رفتیم تا این بررسی را انجام بدهیم. پس از بازدید و بررسی‌های مختلف، گزارش مکتوبی توسط مشاور طرح ارائه شد، مبنی بر اینکه سازه اصلی مشکلی ندارد و این تخریب‌ها سطحی و ظاهری است.

وی ادامه داد: البته ما به همین گزارش اکتفا نکردیم و از هفته گذشته با توجه به اهمیت موضوع، با یک مشاور دیگر در حوزه مقاوم‌سازی صحبت کردیم تا آن‌ها نیز یک گزارش دیگر ارائه کنند که آن‌ها نیز اعلام کردند سازه مشکلی ندارد. ورزشگاه آزادی در دهه ۵۰ شمسی ساخته شده است و پس از گذشت ۵۰ سال مشکلاتی دارد که باید برطرف شود. از روز اول که ما وارد شرکت توسعه شدیم، موضوع نوسازی و بهسازی در دستور کار قرار گرفت، البته دنبال فرصت مناسبی برای اجرای آن بودیم که این فرصت در تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر ایجاد شد. هدف اصلی ما این بود که با اقدامات‌مان بر عمر سازه آزادی اضافه کنیم. این موضوع در دستور کار است، ولی خُب زمان‌بر است، با این وجود سعی می‌کنیم بخش به بخش جلو برویم. درباره اعتبارات نیز رایزنی‌های لازم در حال انجام است تا استارت بزنیم.

ابوالفتحی اظهار داشت: به‌روزرسانی ورزشگاه آزادی طبق تأکید سجادی و از روز اول که آمدیم، در دستور کارمان بود. برق ورزشگاه نیز مشکلات زیادی داشت و از زمان افتتاح مجموعه آزادی هیچ تغییری در کابل‌ها و تابلوبرق‌ها ایجاد نشده بود. تمام برق مجموعه به یک تابلوبرق متصل است و این مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. قرار است در طرحی که اجرایی خواهد شد، برق سالن ۱۲ هزار نفری و استادیوم ۱۰۰ هزار نفری از سایر بخش‌های مجموعه جدا شوند. این پروژه در همین تعطیلات لیگ برتر به سرانجام می‌رسد.

معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره مشکلات مربوط به ساختمان نیمه‌کاره فدراسیون دوچرخه‌سواری در مجموعه ورزشی آزادی خاطر نشان کرد: در دوره مدیریت قبلی شرکت توسعه تصمیم گرفته شد که زمینی در اختیار فدراسیون‌ها قرار بگیرد و آن‌ها یک فضای اداری جدید برای خودشان احداث کنند. برخی فدراسیون‌ها این کار را انجام دادند، اما برخی دیگر با مشکلی مواجه شدند. در مورد فدراسیون دوچرخه‌سواری هم باید بگویم که هنوز این پروژه در اختیار ما قرار نگرفته است که بخواهیم کاری درباره‌اش انجام بدهیم.