آخرین خبر از حذف رشته های مهندسی

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: فرایند بازنگری سرفصل دروس را آغاز می‌کنیم، اما در این زمینه نمی‌توانیم رشته‌های مهندسی را حذف کنیم، اما میان رشته ای‌ها را ایجاد می‌کنیم.
به گزارش تاسیسات نیوز، امیررضا شاهانی، رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره بازنگری سرفصل‌های دروس متناسب با علوم نوظهور اظهار کرد: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در زمینه بازنگری سرفصل دروس و بروز رسانی آن‌ها متناسب با نیاز‌های روز برنامه جدی را در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: جهت گیری بروز رسانی سرفصل دروس به خصوص دروس فنی باید در راستای نیاز‌های صنعت باشد.
شاهانی تصریح کرد: شورای برنامه ریزی دانشگاه تاکنون تنها اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را شامل می‌شد، اما متخصصان و مدیران صنایع را هم جذب این شورا می‌کنیم تا نظرات آن‌ها را در تصمیم گیری‌های خود دخیل کنیم؛ چرا که خروجی دانشگاه‌ها به استخدام صنایع در می‌آیند و باید در داخل دانشگاه بتوانیم به درستی آن‌ها را پرورش دهیم.
رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: تاکنون رشته‌ای را حذف و اضافه نکرده ایم، اما سرفصل رشته‌های جدید مانند IT را ارتقا می‌دهیم.
شاهانی گفت: رشته‌های تحصیلی موجود در دانشگاه‌ها در همه دنیا مرسوم هستند و رشته‌های مهندسی اصولا قابل حذف نیستند، اما بین رشته ای‌ها قابل ایجاد هستند.
وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر به میان رشته ای‌ها توجه بیشتری شده است و اهمیت آن هم برای ما دو چندان است و در این راستا برنامه‌هایی داریم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;