آخرین تکنولوزی تولید انرژی پاک در خرمشهر

به گزارش تاسیسات نیوز، اسماعیل زمانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در حاشیه کلنگ زنی بزرگترین نیروگاه بادی کشور در خرمشهر، اظهار کرد: این پروژه یک پروژه فناورانه است که شرکت آلمانی آن را طراحی، در آن سرمایه گذاری کرده و آن را اجرا خواهد کرد.





وی افزود: این تجهیزات طبق آخرین تکنولوزی است و قرار است ۱۴ برج بادی با توان تولید ۳.۴ مگا وات نصب شوند و این در حالی است که بزرگترین ژنراتور توان تولید ۱.۵ مگاوات برق را دارد.





مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه سازمان منطقه آزاد تنها زمین را برای احداث این نیروگاه در اختیار سرمایه گذاران قرار داده است، گفت: منطقه آزاد زمینی به مساحت ۱۴۰ هکتار را در اختیار سرمایه گذار قرار داد و سرمایه گذار تمام مراحل کار را انجام می دهد و مجوزهای نیز توسط شرکت برق منطقه ای خریداری می شود .





وی در ادامه تاکید کرد: تمام سرمایه گذاران داخلی و خارجی در منطقه آزاد مب توانند با مالکیت سرمایه خود را وارد مدار کار کنند.





زمانی با بیان اینکه با راه اندازی این نیروگاه بزرگترین نیروگاه بادی کشور در منطقه آزاد اروند احداث خواهد شد، افزود: این نیروگاه آخرین تکنولوژی را وارد کشور می کند و برق غیر فسیلی و انرژی پاک در راستای حفاظت از محیط زیست وارد شبکه خواهد شد.





مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در پایان، از تصمیم برای صادرات بخشی از انرژی برق تولیدی به عراق خبر داد و گفت: بخشی از برق تولید شده توسط این نیروگاه وارد شبکه می شود و بخشی نیز از خط انتقالی موجود به کشور عراق وارد خواهد شد.

 

 

 

منبع: مـهـر







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;