آخرین اخبار گاز در قزوین

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، مديرعامل شركت گاز قزوين از مصرف 4 ميليارد و 292 ميليون مترمكعب گاز طبيعي در استان طی سال گذشته خبر داد.اسماعيل مفرد بوشهري با اعلام اینکه این میزان مصرف در مقایسه با سال قبل از آن افزایش 19 درصدي دارد، علت این افزایش را بیشتر در ارتباط با مصرف نیروگاه دانست.





بوشهري ميزان گاز تحويلي به نيروگاه برق شهيد رجايي در سال 94 را 2 ميليارد و155 ميليون مترمكعب اعلام كرد كه با افزايش 60 درصدي نسبت به دوره مشابه سال 39 ركوردي در تحويل گاز به اين نيروگاه ثبت شده است.





وی مقدار گاز تحویلی به نیروگاه در سال 94 را معادل 50 درصد مصرف استان دانست. مديرعامل شركت گاز قزوین در ادامه گفت: سال گذشته میزان مصرف در بخش‌هاي خانگي 864 ميليون مترمكعب بوده است كه نسبت به مصرف مدت مشابه سال قبل از آن، افزايش جزئی 5/ 0 درصدی داشته است.





بوشهري همچنین از مصرف 930 ميليون مترمكعبی گاز از سوی صنايع استان در سال 94 خبر داد و اظهار اميدواري كرد: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته بتوان با سرعت بيشتري زيرساخت‌هاي لازم براي بهره گيري حداكثري بخش صنعت استان از نعمت گاز را فراهم کرد.





بوشهري با اشاره به اينكه بهره‌گيري صنايع استان از گاز علاوه‌بر مزاياي زيست‌محيطي، كاهش هزينه‌هاي توليد و متعاقب آن رونق اقتصادي را به دنبال خواهد داشت، تاكيد كرد: گازرساني به صنايع از اولويت‌هاي شركت گاز در سال‌جاری است كه با جديت پيگيري مي‌شود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;