آتش گسترده در انبار بزرگ چــــوب

به گزارش تاسیسات نیوز، آتش سوزی انبار چوب و پالت در شهرک چهاردانگه با تلاش همه جانبه آتش نشانان هشت ایستگاه آتش نشانی تهران و همچنین نیروهای آتش نشانی شهرک چهاردانگه شب گذشته مهار و خاموش شد.


ساعت 22:29 دقیقه شب گذشته در پی اطلاع رسانی کارگران یک انبار بزرگ چوب مبنی بر وقوع آتش سوزی گسترده در این انبار و نیز احتمال سرایت آن به دیگر قسمت های این مکان، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 12، 129، 62 ، 87 ، 81 ، 34 ، 96 و 65 را به همراه تانکرهای آب از هشت ایستگاه و خودروی فوماتیک از دو ایستگاه آتش نشانی تهران و همچنین دو دستگاه خودروی نورافشان و خودروی حامل دستگاه های تنفسی را به محل وقوع این حادثه واقع در شهرک چهار دانگه، خیابان گلشهر اعزام کرد.


داود قلی زاده معاون منطقه چهار عملیات سازمان آتش نشانی تهران که بر عملکرد نیروهای عملیات در محل این آتش سوزی نظارت مستقیم داشت در مورد جزئیات این حادثه ابراز داشت: محل حادثه انبار چوبی به وسعت تقریبی یک هکتار بود که حدود 7 هزارمتر مربع آن که محل انبار کردن انواع چوب، جعبه، نئوپان و پالت بود، به علت نامعلومی گرفتار شعله های آتش شد.


وی اضافه کرد: شعله های آتش از کیلومترها دورتر در تاریکی شب کاملا دیده می شد و همچنین هر لحظه احتمال می رفت آتش به اطراف گسترش یافته و به قسمت های دیگر انبار سرایت کند.


قلی زاده در ادامه گفت: با توجه به انبار کردن غیر اصولی مقدار زیادی پالت، چوب و احتمال سرایت آتش سوزی به این مکان ها، آتش نشانان به سرعت به چهار گروه تقسیم شدند و از چهار جهت به مبارزه با این آتش سوزی که در حال گسترش به اطراف خود بود، پرداختند.


وی تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی با تلاش همه جانبه در عملیاتی نفسگیر و طاقت فرسا سرانجام توانستند شعله های سرکش آتش را مهار و خاموش کنند.


معاون منطقه چهار عملیات خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از فرو نشاندن آتش و انجام لکه گیری کامل آن، محل را برای بررسی علت بروز این آتش سوزی و همچنین برآورد خسارات وارده تحویل نیروهای آتش نشانی شهرستان چهاردانگه دادند و ساعت 4:20 دقیقه بامداد امروز محل حادثه را ترک کردند.


وی با اشاره به این که در این حادثه به کارگران و شهروندان آسیب جانی نرسید، اضافه کرد: در این عملیات تعداد 5 نفر از آتش نشانان شامل 4 نفر از ایستگاه 87 و 1 نفر از ایستگاه 65 آتش نشانی تهران دچار دود زدگی و گرمازدگی شدند که بلافاصله توسط امدادگران اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;