کاهش تقاضای شیشه به دلیل تغییر سبک بازی کودکان

رئیس اتحادیه شیشه و آئینه با بیان اینکه قدرت خرید مردم در میزان تقاضای بازار شیشه آنچنان تاثیرگذار نیست، گفت: به دلیل تغییر سبک بازی کودکان تقاضای شیشه کاهش یافته است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمدعلی قنبری در رابطه با وضعیت تولید و حجم تقاضا در بازار شیشه کشور گفت: وضعیت تولید شیشه جام در کشور مطلوب است و در کنار خودکفایی در تولید شیشه، ۴۰ درصد از حجم تولید کشور به بازارهای صادراتی اختصاص یافته است و این تولید جایگاه خوبی در کشور اقتصاد کشور دارد.
رئیس اتحادیه شیشه و آئینه تهران با بیان اینکه کمبودی در بازار شیشه وجود ندارد، ادامه داد: کارخانجات تولیدی کشور در زمینه تولید شیشه دوجداره، نشکن، ضدگلوله و رنگی فعالیت دارند که در مجموع می‌توان گفت در زمینه تولید شیشه جام و مشتقات آن مشکلی در کشور وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: اگر صنعت ساختمان رونق یابد، کسب و کار واحدهای تولیدی و فروشگاهی شیشه رونق دوچندانی پیدا خواهد کرد.
رئیس اتحادیه شیشه و آئینه تهران با بیان اینکه آخرین تکنولوژی روز دنیا در تولید شیشه در ۹ کارخانه کشور نصب و در حال استفاده است، گفت: در گذشته حجم قابل توجهی از نیاز بازار به دلیل سبک زندگی و فعالیت کودکان و بچه‌های خانواده بود که نیاز به تعویض شیشه زیاد بود، اما در سال‌های اخیر با تغییر نوع تفریح و بازی بچه‌ها، میزان شکستن شیشه کاهش یافته که این موضوع بر میزان تقاضای بازار تأثیر گذاشته است.
قنبری تصریح کرد: در حال حاضر زمانی که یک ساختمان شیشه می‌شود، دیگر نیازی به تعویض شیشه وجود ندارد و عموماً در زمان وجود یک ساختمان تنها یک بار شیشه‌های آن تعویض می‌شود و میزان شکستن شیشه‌ها پایین آمده است.
وی خاطرنشان کرد: میزان تقاضا برای بازار شیشه ارتباطی با قدرت خرید مردم ندارد و سبک زندگی افراد به خصوص کودکان در تعویض و خرید  تأثیرگذار است.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;