کاهش هدررفت آب در شبکه توزیع

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و نظارت برکاهش هدر رفت آب در شبکه‌های توزیع شرکت مهندسی آب و فاضلاب از افت میزان هدررفت واقعی آب در سطح شبکه‌های توزیع کشور خبر داد.


علی سیدزاده در مصاحبه با رادیو گفت: این روند کاهشی براساس مجموع اقدامات صورت گرفته از قبیل اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده آب، نشت‌یابی و رفع نشت در شبکه و مخازن و مصادیقی از این نوع جنبه‌ای عملی پیدا کرده است.


وی همچنین اظهار کرد: هدررفت آب دو گروه کلی «هدررفت ظاهری» یا هدررفتی که ناشی از خطای مدیریت داده‌ها و سیستم، خطای ناشی از عدم دقت کنتورها و لوازم اندازه‌گیری، خطای ناشی از مصارف و انشعابات غیرمجاز و همچنین «هدررفت واقعی » یا هدررفتی که ناشی از نشت از انشعابات آب، نشت از لوله‌ها، شیرهای قطع و وصل و اتصالات شبکه توزیع، مقدار هدررفت آب ناشی ازسرریز و نشت از مخازن ذخیره آب را شامل می‌شود.


مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و نظارت برکاهش هدر رفت آب در شبکه‌های توزیع شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: هدف اصلی کاهش هدررفت آب در مناطق خشک و نیمه‌خشک مقابله با کم‌آبی و حفظ محیط‌زیست به‌دلیل خشکسالی‌ها و محدودیت منابع آب است؛ اما هدف مهم دیگر به جنبه اقتصادی این بحث برمی‌گردد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;