پروژه توسعه پاک فاضلاب تهران در تارنمای سازمان ملل درج شد

 

پروژه جمعآوری بیوگاز و تولید هم‌زمان برق و حرارت در واحدهای یک و 2 تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران در تارنمای کنوانسیون تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد ثبت شد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت فاضلاب تهران با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال اجرای موفق طرح مکانیسم توسعه پاک در تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران، اقدام لازم برای پیاده‌سازی این طرح در تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران نیز در دستور کار شرکت فاضلاب تهران قرار گرفت و این پروژه برای واحدهای یک و 2 این تصفیه‌خانه در تارنمای سازمان ملل متحد درج شد.

حسین اکبریان افزود: با توجه به تولید گاز متان در فرآیند تصفیۀ فاضلاب به عنوان یک گاز گلخانه‌ای، شرکت فاضلاب تهران در راستای قوانین بین‌المللی با هدف توسعۀ پایدار و حفاظت از محیط زیست از طریق کاهش گازهای گلخانه‌ای، اجرای پروژه مکانیسم توسعۀ پاک CDM را در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب جنوب و غرب تهران در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه‌ها، علاوه بر جلوگیری از  انتشار گاز متان و استفاده از گاز حاصل از تصفیه برای تولید برق، از تولید و انتشار گاز دی‌اکسید کربن نیز جلوگیری خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت فاضلاب تهران تصریح کرد: با طی مراحل مربوط به ثبت سند، طراحی و دریافت تائیدیه‌ها از مراجع صلاحیت‌دار، گواهی‌های کاهش انتشار برای این دو پروژه صادر خواهد شد که فروش آن‌ها منابع درآمدی قابل توجهی برای شرکت به همراه خواهد داشت.

گفتنی است با اجرای این پروژه‌ها، شرکت فاضلاب تهران نخستین و تنها شرکت در صنعت آب و فاضلاب است که به عنوان شرکت سبز بین‌المللی محسوب خواهد شد.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;