پروژه آموزش تکنسین گازرسانی در سیستان ‌و بلوچستان کلید خورد

 

  مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: پروژه آموزش و تربیت نیروهای مورد نیاز در صنعت گاز استان سیستان و بلوچستان کلید خورده است.

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز ، محمد جهانتیغی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با توجه به ورود صنعت گاز به استان و بستر فعالیت نیروهای آموزش دیده در این صنعت لذا تربیت و آموزش تکنسین گازرسانی با عنوان کاردان فنی در  مراکز آموزش علمی و کاربردی فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی افزود: تعداد هفت رشته تحصیلی در مراکز آموزش علمی و کاربردی فنی و حرفه‌ای سراسر استان سیستان و بلوچستان در نیم سال تحصیلی جاری آغاز شده که برای نخستین بار رشته تکنسین گازرسانی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

 

به گزارش فارس، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با تأکید بر لزوم نیروهای متخصص و آموزش دیده به منظور اجرای ایستگاه‌ها و شبکه‌های گازرسانی در استان بیان داشت: آموزش نیروهای بومی ضمن ایجاد اشتغال‌زایی و کمک به اقتصاد خانواده‌ها بر تسریع روند اجرایی و کاهش هزینه‌های این صنعت نیز تأثیر مستقیم دارد.

 

جهانتیغی ادامه داد: در این راستا سرفصل‌های مهمی از جمله تعمیرات، نگهداری و بهره‌برداری از شبکه و ایستگاه‌های گاز، توانایی پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث و دیگر مهارت‌های فنی شامل نظارت و بازرسی و شناخت اجزاء شبکه در دروس دانشجویان این مراکز گنجانده شده است.

 

وی تربیت تکنسین تأسیسات گازرسانی شهری، تجاری و صنعتی در نیم سال تحصیلی دوم را نقطه عطفی در ایجاد اشتغال پایدار در استان دانست و گفت: به دلیل گستردگی و خدمات جانبی در این صنعت لذا زمینه و بستر جذب بسیاری از افراد جویای کار در این راستا فراهم خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: علاوه بر رشته فوق تعداد 6 رشته دیگر از جمله کاردانی فنی برق صنعتی، برق ابزار دقیق، مکانیک خودرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نقشه‌کشی صنعتی و طراحی لباس در مراکز آموزش علمی و کاربردی فنی و حرفه‌ای سراسر استان ارائه شده است.

 

جهانتیغی پذیرش دانشجو در نیم سال دوم سال تحصیلی جاری را به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش آموزش کشور عنوان کرد.

 

وی گفت: دارندگان مدرک دیپلم مرتبط کاردانش و یا ریاضی و فیزیک می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی الکترونیکی www.sanjesh.org نسبت به ثبت‌نام در یکی از مراکز موجود اقدام کنند.

 

انتهای پیام/

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;